Societat 14/02/2021

Fins a 100 projectes a favor de l'economia local reben ajuda del Consell de Mallorca

El conseller de Promoció Econòmica, Jaume Alzamora, reivindica el seu "compromís" amb el producte de l'illa i les iniciatives a favor del comerç autòcton

Ara Balears
2 min
Sobrassada de Mallorca.

El teixit productiu i comercial de l’illa va rebre fins a 1.406.000 euros del Consell de Mallorca entre els mesos de juliol i desembre de 2020. La institució va gestionar aquesta línia d'ajudes a través de les subvencions del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, destinades a impulsar el producte de Mallorca i l’economia local. Els beneficiaris han estat 32 ajuntaments (amb 48 projectes) i 38 entitats -associacions, fundacions, societats, cooperatives i microempreses (amb 52 projectes)-, i totes les iniciatives estaven pensades per dinamitzar l'economia local durant l'any del covid-19. El pressupost inicial d'aquestes ajudes era de 800.000 euros, però la situació econòmica provocada per la pandèmia va obligar a redistribuir-lo i s'hi varen destinar 600.000 euros més, a través del pla de reactivació social i econòmica del Consell de Mallorca conegut com a Mallorca Reacciona. Es tracta de la convocatòria de subvencions de la Direcció Insular de Promoció Econòmica amb més partida pressupostària de totes les que s’han tret fins ara. 

El conseller de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, Jaume Alzamora, diu que la paralització de l’economia durant el confinament i la baixada de turistes "varen fer més necessari que mai donar a conèixer els nostres productes i fomentar activitats i campanyes que els promoguessin, tant en el mercat local com en el de fora". Les ajudes s'han donat per avançat per garantir que els projectes es duguessin a terme, i s'ha inclòs la publicitat en mitjans de comunicació com a actuació subvencionable. A més, Alzamora recorda que s'han ampliat els terminis i s'han mantingut en contacte constant amb els interessants per animar-los a continuar, facilitar-los els tràmits i resoldre dubtes. El conseller remarca el seu "compromís" amb el producte de Mallorca i les iniciatives a favor de l’economia local: "L’objectiu era arribar a les festes de Nadal amb el màxim de projectes en marxa, per tal que els consumidors tinguessin una oferta àmplia de producte de Mallorca i comerç de proximitat a l'abast, en una època en què abunden els regals i els àpats". 

Molts dels projectes que han rebut ajuda varen desenvolupar-se els darrers mesos de 2020: les campanyes publicitàries de la IGP Sobrassada de Mallorca, de Vi de la Terra de Mallorca i de la DO Pla i Llevant; el Rata Market de Nadal; la campanya L’etiqueta és la tomàtiga, d’Agromallorca; la campanya de Nadal d’Afedeco; Maleta de moda Mallorca; les campanyes promocionals de les associacions de la via del Sindicat i del centre comercial Els Geranis; entre d’altres. 

També podien beneficiar-se'n entitats o ajuntaments que ja havien fet els projectes. Per això es varen finançar bastantes fires municipals que varen tenir lloc abans de la pandèmia: la XXXVI Fira del Fang de Marratxí (20.000 euros), la IV Fira de les Feines de Tardor des Capdellà (20.000 euros), la Fira Biniarrels de Mancor de la Vall (12.800 euros), la V Fira de l’Arròs Pobler i sa Marjal (22.300 euros), la Festa del Vi Novell de Santa Maria del Camí (50.000 euros) i els Dissabtes de PAM a PAM de Porreres, Algaida i Montuïri (46.300 euros). 

Per al sector privat, es varen subvencionar, a més de fires i mostres de promoció del petit i mitjà comerç i del producte de Mallorca, projectes de promoció, formació i sensibilització en matèria d’economia social i sostenible. Concretament, els projectes de Mercat Social Illes Balears, Terranostra i Unió de Cooperatives de Treball Associat de les Illes Balears, que sumen aproximadament 24.300 euros.

stats