Societat 02/09/2022

El director de TUI a les Balears adverteix: "Si no es fa promoció per a les Illes, la competència sí que ho farà"

Iago Negueruela considera que el debat s'ha de centrar en l'ordenació, més que en la publicitat turística

2 min
Els carrers dels voltants de la Seu, plens de turistes.

PalmaEl director del touroperador alemany TUI a les Illes Balears, Ian Livesey, ha assegurat aquest divendres que, "si no hi ha promoció per a les Illes, la competència sí que en farà i ens guanyarà terreny". TUI s'ha posicionat d'aquesta manera davant de la polèmica entorn de la promoció turística, que les darreres setmanes ha provocat dues crisis en el si del Pacte: una pel conveni de patrocini amb el Mallorca perquè Son Moix portàs el nom de Visit Mallorca Estadi, i l'altra per una campanya amb youtubers i influencers per atreure nòmades digitals a la Platja de Palma en temporada baixa. Livesey ha fet aquestes declaracions durant una entrevista a IB3 Ràdio per comentar les xifres de turistes a les Balears aquest estiu, durant el qual s'ha recuperat el volum de visitants del 2019, i les bones expectatives per a la tardor, amb hotels que podran allargar la temporada fins al novembre.

"S'han de promocionar totes les meravelles que tenen les Illes i ho hem de continuar fent", ha afegit Livesey, a més de subratllar que TUI no està tancat "a tenir turisme només a l'estiu". "És veritat que quan arriba novembre les Illes es buiden i cau la intensitat turística". "Enguany no veig cap indicador que em faci pensar que canviarà alguna cosa", ha sentenciat respecte de la temporada baixa d'enguany.

Negueruela: "No debatré sobre el nombre de turistes"

Per part seva, el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, Iago Negueruela, també ha fet referència a la polèmica entorn de la saturació turística aquest divendres a la roda de premsa per comentar les xifres de l'atur d'agost. "No debatré sobre el nombre de turistes", ha dit, i ha afegit que el debat s'ha de centrar en l'ordenació, més que en la promoció turística. Negueruela ha reconegut que l'arribada de turistes s'hauria de "repartir al llarg de més mesos" i que el creixement s'hauria de frenar durant juliol i agost, "els mesos de més ocupació". Així mateix, el conseller ha assegurat que "fa temps que no es fa promoció els mesos centrals" i ha afegit que l'estratègia del Govern se centra "en un producte especialitzat".

En referència a la petició del conseller de Medi Ambient i Territori, Miquel Mir, que ha reclamat un pacte per prohibir la promoció turística, Negueruela ha recordat que "MÉS per Mallorca va pactar la llei turística" i ha afirmat que "el debat ha de ser més gran i incloure on es pot millorar", és a dir, com promocionar l'hivern.

stats