Microcotxe elèctric
Suplements 12/07/2022

Silence 04, el microcotxe elèctric català que poden conduir els adolescents

La marca catalana Silence fa el pas al món de les quatre rodes amb el 04, un vehicle elèctric, urbà i lleuger que poden conduir els majors de 16 anys amb el permís B1

2 min
Silence 04

S’anomena Silence 04 i és el primer cotxe urbà, elèctric i lleuger que s'ha fabricat mai a Catalunya. Classificat com a vehicle L7e, el Silence 04 podrà conduir-se amb només 16 anys sempre que disposem del permís B1 en regla, cosa que augmenta les possibilitats d’aquest microcotxe elèctric, destinat a competir amb els models de grans fabricants com ara l’Opel Rocks-e, el Citroën AMI i el Renault Twizzy, entre altres.

El nou Silence 04 fa 2,33 metres de llarg i 1,43 d’alt, i té prou espai a l'interior per encabir-hi dos ocupants. Gràcies a les seves dues bateries de 5,6 kWh de capacitat, el microcotxe català promet autonomies de fins a 149 quilòmetres teòrics i el seu motor elèctric de 14 kW (19 CV convencionals) li permet assolir una velocitat punta de 90 km/h. Però la gran característica d’aquest 04 és la possibilitat d’extreure les bateries del vehicle i transportar-les com si fos una maleta amb rodes fins a un endoll domèstic on carregar-les, o intercanviar-les per unes altres ja carregades.

El Silence 04 ocupa poc espai a les grans ciutats

Aquest vehicle elèctric lleuger té un preu base de 7.500 euros, però el seu equipament base resulta força espartà. Si volem equipar el vehicle amb elements com ara fars led o sistema d’aire condicionat, caldrà afegir un sobrepreu al vehicle encara per confirmar. I és que Silence encara no ha obert les reserves per adquirir el futur 04, a l’espera encara del traspàs de les instal·lacions de Nissan a Silence, on es fabricarà aquest microcotxe urbà elèctric. 

Silence 04

El que sí que sembla clar, però, és el model de negoci que vol fer Silence amb aquest vehicle. El Silence 04 tindrà, ben segur, dues línies comercials, una destinada a compradors particulars i una segona línia comercial, fins i tot més important que el canal de clients privats, que serà destinada a empreses de lloguer de cotxes, car sharing o vehicles compartits, tal com ja fa amb els seus escúters elèctrics. Fins i tot podria haver-hi noves sinergies amb Seat-Cupra, ja que les bones relacions amb el gran fabricant automobilístic de Martorell fan que no es pugui descartar algun acord de difusió o comercialització del seu producte.

stats