Societat 25/06/2020

43.227 alumnes han assistit a les tutories durant les fases 2 i 3 de desconfinament

Per pal·liar el covid-19 i atendre més infants, el programa d'acompanyament escolar d'estiu passa de tenir 172 docents l'any 2019 a 1.056 enguany

M. Fuster
2 min
Les Balears, a la coa de                     la despesa en educació                 per habitant

PalmaEls centres educatius de les Illes Balears han obert les portes durant les fases 2 i 3 del desconfinament a 43.227 alumnes. Hi han assistit, amb cita prèvia, per fer classes de suport en forma de tutories individuals o en grup, d'un màxim de cinc infants a la fase 2 i de deu al segon cicle d'Infantil i de 15 a la resta de nivells educatius, a la fase 3. "Les Illes Balears han estat una de les comunitats autònomes que més activitat presencial han realitzat", ha assenyalat el conseller d'Educació, Martí March.

D'altra banda, per pal·liar les conseqüències educatives de la crisi sanitària provocada pel covid-19, la Conselleria d'Educació ha incrementat la capacitat d'acollida d'alumnat del Programa d'Acompanyaments Escolar (PAE), que durant el 2019 va acollir 1.578 alumnes i ara en rebrà 7.712, és a dir, 6.134 més. Per cobrir aquest augment, s'ha multiplicat per cinc el nombre de docents, que ha passat de 172 a 1.056.

En més del 80% dels casos, les tutories presencials s'han fet a centres públics i a proposta del professorat, i la resta s'ha duit a terme a centres concertats (18%) i a petició de les famílies (19%). El conseller March ha destacat que la majoria de tutories han estat grupals i que "hi ha hagut molts centres que han fet actes de tancament de curs i acomiadaments", sobretot quan havien de deixar el centre o passar de cicle. March ha destacat que "s'ha fet un esforç per tancar el curs de manera emocionalment justa" amb les mesures de seguretat.

Per la seva banda, la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, Amanda Fernández, ha explicat que s'ha fet molta feina per reincorporar l'alumnat que havia quedat despenjat. Per detectar i localitzar aquests nins i nines, ha explicat Fernández, "durant el confinament s'ha fet un protocol de risc social amb la col·laboració de policies tutors". També ha assenyalat que encara s'està fent aquesta tasca amb la majoria de policies tutors dels diferents municipis. A Palma, ha comentat la directora general, es fa a través de la Regidoria d’Educació perquè no hi ha policies tutors.

A continuació hi ha informació, facilitada per la Conselleria d'Educació, sobre de la tutorització per fases, per Illes i per titularitat.

Alumnat tutoritzat per fases, illes i titularitat



El PAE, de 172 a 1.056 docents

El PAE, que està ideat per ajudar l'alumnat que no hagi superat els objectius o no hagi assolit les competències del curs, enguany s'ha reforçat per compensar les dificultats creades pel covid-19 i s'ha ampliat a més cursos i ha arribat a la concertada. La Conselleria ha informat d'un bot quantitatiu que ha fet el programa. L'any 2019 es va oferir a 46 centres públics i enguany es durà a terme a 274, (44 dels quals són concertats). L'any passat hi varen participar 172 docents en total, i l'estiu del 2020, 1.056, que suposen un increment de 884 professors i professores, 315 dels quals provenen de la privada. Segons el conseller March, "l’any que ve encara serà més potent", amb l'objectiu de recuperar la normalitat al més aviat possible.

Per dur a terme aquest augment tan significatiu, el pressupost s'ha incrementat en 647.000 euros, i ha passat de 152.000 a 800.000.

stats