Part Forana 25/08/2020

El PP considera que la nova ronda d'Inca "crea més problemes"

Els populars destaquen que el nou projecte de mobilitat és "molt pitjor" que l'anterior

T. Riera
2 min
El Grup Popular presentant les al·legacions./ T.RIERA

ManacorEl grup popular al Consell de Mallorca ha al·legat contra la nova ronda d'Inca perquè considera que "crea més problemes" i que "no és més que un carrer ample i, a més, molt a prop d'habitatges i escoles", segons el portaveu popular, Llorenç Galmés. Ha destacat també que "s'han torbat més de 5 anys per intentar aprovar un projecte molt pitjor".

En la roda de premsa realitzada a Inca juntament amb el número 1 del PP d'Inca i dels municipis afectats, el conseller popular Mauricio Rovira ha remarcat que "volem la ronda sencera perquè se solucionin veritablement els problemes de mobilitat". En les al·legacions, s'indica que "l'estudi actual només considera cinc alternatives" i els populars demanen que "s'incorporin la totalitat de les alternatives plantejades de l'anterior estudi informatiu que afecten la part est de la variant".

Consideren que "no és vàlida l'anàlisi i prognosi del 'trànsit futur de la variant', atès que s'utilitza per a la seva consideració un pla de mobilitat urbana sostenible d'Inca redactat el 2008, totalment desfasat de la situació actual i, per tant, poc fiable per plantejar un model que pot induir a importants errors". "Falta un estudi d'alternatives més properes al camí municipal conegut com a camí del Secretari i més allunyades dels centres educatius IES Berenguer d'Anoia, CEIP Miquel Duran i Saurina i de les zones esportives com el Poliesportiu Mateu Cañellas", explica Mauricio Rovira.

Els populars demanen que "l'Estudi informatiu de la ronda nord d'Inca amb aprovació definitiva de juliol de 2013 es mantingui vigent i que el tram ara en estudi entre la Ma-2130 i Ma-13 es millori amb els criteris abans exposats", com també "que el projecte de traçat definitiu de la variant d'Inca a tramitar inclogui la totalitat de la variant nord amb connexions inicials i finals amb la Ma-13, d'acord amb la revisió del Pla director sectorial de carreteres aprovat el 03/12/2009 ".

La construcció només de la part est, a la franja definida com AC-CH-HI-IF, "suposaria un increment important en els recorreguts, més consum de combustible i no es millora la connectivitat dels pobles veïns; és un traçat que obligaria a fer grans recorreguts a tots els vehicles per evitar travessar el centre urbà d'Inca. No es complirien els objectius de millora de connexió i accessibilitat que preveu la revisió del Pla director sectorial de carreteres", conclouen en un comunicat.

Representants del GOB i veïns d'Inca que es veurien afectats per la construcció de la ronda nord es reuniren ahir amb el conseller de Mobilitat i Infraestructures, Iván Sevillano, per sol·licitar la retirada de la proposta. La institució també creu que "els estudis estan totalment desfasats, obsolets i són poc rigorosos pel que fa al trànsit d’Inca".

stats