APARCAMENTS
Part Forana 05/08/2016

Santanyí ha de modificar el pla urbanístic

El Consell de Mallorca acusa el Consistori de “tirar pilotes fora”

Montse Terrasa
2 min
Les zones del Caló del Moro i Cala Almunia són les més col·lapsades i les que necessiten aparcaments.

Palma“Mai ha posat el tema damunt la taula. La primera vegada que ho vaig veure va ser a l’ARA Balears la setmana passada”. Aquesta és la resposta de la responsable de Territori del Consell de Mallorca, Mercedes Garrido, després que el batle de Santanyí declaràs a aquest diari que havien demanat permís per habilitar nous aparcaments a la zona de Cala Almunia i el Caló del Moro. La solució, afegeix Garrido, és que el municipi que governa Llorenç Galmés modifiqui el seu planejament urbanístic, tràmit que es pot allargar tot un any.

Mercedes Garrido va acusar ahir Galmés de “tirar pilotes fora”, ja que el Consell no ha rebut cap sol·licitud per habilitar nous aparcaments en un solar concret. “Cadascú ha d’assumir les seves responsabilitats”, va dir la consellera sobre les pretensions del batle de Santanyí. Aquest estiu, tota la zona del Caló del Moro i de Cala Almunia han vist com ha augmentat exponencialment el nombre de visitants, que han col·lapsat les vies i camins del voltant, amb les lògiques molèsties per als veïns. Per aquest motiu, Galmés vol disposar d’una zona per aparcar i va assegurar fa uns dies que esperava l’autorització del Consell.

La consellera va recordar que fa dos anys que es va negar a Santanyí la declaració d’interès general per fer un pàrquing. Segons Garrido, el mes de maig, Territori del Consell va rebre una petició “genèrica” que plantejava de nou si seria possible aconseguir l’interès general dins sòl rústic i adjuntava “un mapa de tota la zona costanera i mig municipi”, sense especificar cap parcel·la.

Modificació de la normativa

La consellera va comentar que les normes subsidiàries de Santanyí estan en suspens per una sèrie de deficiències i que tampoc en la correcció d’aquesta normativa s’ha plantejat cap intervenció a la zona de Cala Almunia i el Caló del Moro.

Sobre si seria possible una autorització provisional per resoldre la saturació de vehicles, el reglament de la Llei del sòl que va aprovar el PP tampoc ho permet en terrenys rústics, va remarcar la consellera. “Per tant, han d’anar al seu planejament. Si esperen gaire més, no el tindran llest en un any”, va afegir.

El mateix problema de saturació de vehicles el tenen els ajuntaments de Manacor, Campos i Muro, va posar com a exemples la responsable de Territori del Consell, i tots ells tenen la mateixa sortida: modificar el seu pla urbanístic per poder fer aparcaments nous.

La modificació del planejament urbanístic implica seguir una tramitació estricta amb un temps d’exposició pública del projecte. Tot plegat pot allargar-se un any, així que la titular de Territori va insistir en el fet que l’Ajuntament de Santanyí s’ha de posar immediatament a la feina: “Si esperen més d’una setmana, no ho tindran el pròxim estiu”.

stats