Vi calent i molta barra al mercadet de la Feixina

12/12/2025
Director de l'ARA Balears
1 min

Un temps els mercadets de Nadal eren sinònim de pastorets. Ara, gràcies a la col·laboració entre l’Ajuntament de Palma i dos empresaris nòrdics, ho són també de productes sense cap tradició ni vinculació amb les Balears. A la Feixina s’ha escenificat aquests dies un dels ridículs més importants dels darrers temps en matèria de participació ciutadana, un negoci sense cap ni peus perquè ni és un mercadet alemany duit a Mallorca ni és, per descomptat, un mercadet local.

Cal demanar a les institucions que vetllin sempre per divulgar, promoure i, per què no, fomentar els ingressos dels artesans locals, que contra tot pronòstic sobreviuen en temps d’Amazon.

Però si acudiu al Christmas Market, el qual amb bon criteri han denunciat els veïns de Santa Catalina, trobareu vi calent i productes que no fa absolutament ningú a Palma ni a Mallorca. I si em diguéssiu que realment la coexistència, que no cohesió, lamentablement, de les cultures nòrdiques amb les locals ha promogut una indústria del vi calent, mira, encara tindria sentit. Però és que ni això. El 80% de les 61 paradetes pertanyen a dos empresaris que res tenen a veure amb l’artesania ni la tradició.

Hi ha prou petit i mitjà comerç, i no diguem restauració necessitada a Palma per construir un projecte artificial. I no podrà dir l’Ajuntament que no ho sabia, perquè la documentació a què ha tingut accés l’ARABalears mostra clarament la repetició dels noms dels titulars i els seus telèfons a més de 40 fitxes. I tot plegat tramitat per patronals que es dediquen a reivindicar la importància, i hi coincidim, del teixit dels petits empresaris que obren la botiga cada dia. S’han equivocat.

stats