DAKAR 2014
Esports 21/01/2014

Laia Sanz: "Preparant-me bé, crec que d'aquí uns anys puc acabar el Dakar entre els 10 primers"

La pilot de Corbera de Llobregat diu que la clau del seu èxit ha estat la regularitat durant tot el ral·li

Efe
2 min
Laia Sanz, a l'aeroport de Barcelona / TWITTER @KH7_Sport

El Prat de LlobregatLa pilot de Corbera de Llobregat Laia Sanz, primera dona classificada (16a en la general final) i única pilot femenina d'acabar el Dakar 2014, ha comentat al seu retorn que la clau del seu èxit ha estat la regularitat, en estar entre els vint primers en la majoria d'etapes.

Laia Sanz ha arribat aquesta tarda a Barcelona on, com altres pilots, ha estat rebuda per amics i familiars, després d'un gran Dakar.

"La desena etapa va ser la pitjor. Tot es va complicar i va arribar un moment en què pensava que no acabaria, però ho vaig arreglar, encara que vaig perdre dues hores", recorda Sanz.

Amb la seva setzena posició, s'ha convertit en la millor pilot del Dakar a Sud-amèrica, distinció que la fa sentir "molt feliç", perquè el seu objectiu era estar entre els 25 i 30 primers i ho considera "superat de sobres, especialment veient la llista d'inscrits que hi havia".

Encara no sap res del pròxim Dakar, però molts asseguren que podrà ser pilot oficial d'Honda. Sobre això, la catalana ha indicat: "Els responsables d'Honda m'han dit que estan molt satisfets i, des del principi, ja em van dir que els estava agradant el que estava fent. Crec que ells també em van ajudar molt perquè mai no em va faltar de res i van estar sempre molt preocupats perquè la moto anés bé".

"Ja veurem si l'any que ve formaré part d'un equip oficial d'Honda. Ara hem de deixar passar uns dies i parlar-ho. Crec que ells estan tan contents com jo", ha concretat.

Laia Sanz ha coincidit en el que havien dit la resta de pilots sobre la duresa d'aquesta edició. "Hi va haver alguna etapa, com la tercera, que va ser una autèntica batalla i quan vam pujar a més de quatre mil metres semblava una ascensió gairebé impossible perquè la gent es quedava al camí o es perdia. Va fer molta calor, motos cremant-se i pilots lesionats. Ha estat molt dur físicament, però les motos han patit moltíssim més", ha seguit rememorant.

La millor pilot femenina de la història del Dakar va ser la francesa Christine Martin, que el 1981 va acabar desena en una edició en la qual només van acabar el 29,24% de les motos que van partir: 31 de 106.

Quan se li ha preguntat a la trialera catalana si podrà acabar en el futur entre els deu primers, ha indicat: "Abans de començar el Dakar no m'hauria atrevit a dir que podria quedar entre els deu primers alguna vegada. Ara crec que sí, perquè en moltes etapes he estat entre la dotzena i la quinzena, i una entre els deu primers. Crec que preparant-me bé podré aconseguir-ho en uns anys".

stats