Novetats
Microsites Motor 16/10/2021

Ja és aquí el nou Opel Astra

La sisena generació del popular compacte alemany arriba al nostre mercat i per primer cop inclou versions híbrides endollables o PHEV i una futura versió del tot elèctrica

2 min
Opel Astra

Després d’alguns mesos de retard respecte al calendari previst, finalment el nou Opel Astra arriba al nostre mercat amb un preu base de 22.700 euros, una estètica particular i un bon farciment tecnològic. A més, la sisena generació de l’Astra és la primera desenvolupada sota el paraigua de Peugeot-Citroën (de fet, l’Astra comparteix plataforma i mecàniques amb el Peugeot 308) i inclou versions electrificades per primer cop a la història. Així doncs, el nou Astra inclou una versió híbrida endollable o PHEV de 180 CV i una autonomia de fins a 60 quilòmetres en mode elèctric i uns consums de tan sols 1,1 l/100 km per un preu de 32.100 euros (amb els descomptes promocionals a banda).

Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra

El nou Astra manté el llenguatge estètic i de disseny que ha estrenat el Mokka, i que ha obtingut una bona acollida al mercat. A més, el nou Astra és igual de llarg que el predecessor (4,37 metres), però més ample i baix, cosa que en millora el comportament dinàmic, el coeficient aerodinàmic i l’espai interior, amb un maleter que creix fins als 422 litres de capacitat.

Pel que fa a l'interior, cal destacar que inclou una gran pantalla central que es divideix en dues de 10 polzades i que fan funcions de quadre d’instruments i de pantalla central tàctil. El seu disseny és molt més ergonòmic i futurista que el del predecessor, que vam poder provar ara fa cinc anys.

Interiors Opel Astra

Les versions d’accés de l’Astra mantenen motoritzacions de combustió gasolina, en concret un motor 1.2 de tres cilindres PureTech que ofereix 110 CV i va associat a una caixa de canvis manual de sis relacions, alhora que promet un consum de 5,5 l/100 km i unes emissions de 119 g/km.

L’any vinent Opel incorporarà un altre motor gasolina 1.2 PureTech de 130 CV i dues versions dièsel 1.5 BlueHDi de 110 i 120 CV, que es podran associar a un canvi manual o un d'automàtic de vuit relacions. La versió híbrida endollable o PHEV també rebrà una segona versió el 2022, que elevarà la potència fins a 225 CV, mantindrà la mateixa autonomia de 60 quilòmetres en mode elèctric i unes emissions de 25 g/km. Finalment, el 2023 arribarà la cirereta del pastís en forma de versió totalment elèctrica, que encara no té assignada cap potència ni autonomia concretes.

stats