Balears 01/09/2017

Rebuig a la decisió judicial "polititzada" de suspendre el rescat del túnel de Sóller

Diversos activistes, l'Associació de Veïns de Bunyola i els batles de Bunyola i Sóller es concentren davant del peatge i recorden els motius pels quals les barreres ja s'haurien d'haver alçat

Anna Schnabel
3 min
Rebuig a la decisió judicial "polititzada" de suspendre el rescat del Túnel de Sóller

PalmaArriba l'1 de setembre: data en què les barreres del peatge més car de l'Estat havien d'aixecar-se per sempre gràcies a la decisió del Consell de Mallorca. De moment, però, sembla que tot ha quedat en un somni i els ciutadans continuen pagant -cinc euros per anar i cinc euros per tornar- per creuar el túnel de Sóller. Aquest divendres a les 9 h, algunes desenes de persones s'han reunit als voltants del peatge i han manifestat el seu rebuig contra la sentència del jutge Alejandro González Mariscal de Gante, a qui la consellera insular d'Infraestructures, Mercedes Garrido, va acusar de només haver fet cas a la concessionària, Globalvia, quan interposà la demanda. "Creiem que el jutge està bastant polititzat", però "a Espanya ja ens hem acostumat que la justícia actuï d'aquesta manera", ha assegurat Carmen Parra, presidenta de l’Associació de Veïns i Veïnes de Bunyola, en una roda de premsa.

Parra ha afegit que la suspensió del rescat suposa un greu perjudici per als bunyolins i ha recordat que molts d'ells treballen a Sóller i, a més, moltes famílies han de pagar perquè els més joves puguin anar a l'institut. "Volem que el túnel sigui gratuït com abans millor", ha subratllat. També han comparegut davant els mitjans Marc Carriquí, activista antipeatge solleric; Jaume Servera, batle de Sóller; i Andreu Bujosa, batle de Bunyola. Diversos membres del campanya Mallorca Lliure i d'altres persones i activistes també han participat en la concentració i han desplegat una pancarta damunt l'entrada del túnel.

Carriquí ha explicat que amb aquesta roda de premsa pretenen demanar al Consell de Mallorca que "continuï amb el procés de rescat", independentment del preu que s'acabi acordant pagar a l'empresa que gestiona el peatge. "Ara s'ha de fer el desdoblament de l'autopista Llucmajor-Campos, que costarà molts milions, i cap parlamentari no s'ha queixat que caldria posar-hi un peatge com aquest". Carriquí, a més, ha recordat que la concessió del peatge del túnel de Sóller arriba després de construir una infraestructura finançada amb doblers públics i que no es va poder acabar per culpa d'un cas de corrupció política". "Amb aquest fet queda clar que són prioritaris els seus interessos econòmics i passen per davant del servei als ciutadans", ha afegit.

Servera i Bujosa hi han assistit "per donar suport a la iniciativa ciutadana, els qui han promogut la protesta", ja que "estam totalment en contra" de la resolució de González Mariscal de Gante, ha dit Servera. Cal tenir en compte que aquest jutge és el mateix que va suspendre definitivament la licitació, per la via d'urgència, de les obres de demolició del monument de la Feixina. "La decisió de la Feixina se sustenta sobre l'argument que l'enderrocament seria difícil de reparar, però aquí parlam només d'una qüestió monetària", ha precisat. A més, ha recordat que "Globalvia no viu únicament del túnel, sinó de 24 infraestructures" i, tanmateix, ha lamentat que, en canvi, s'aprovàs dijous el rescat de l'autopista R2 de Madrid, que també és de la mateixa companyia. "Però aquí ningú no diu res perquè allà són de primera i aquí som de segona", ha conclòs el batle de Sóller.

stats