Educació incorpora més de 290 professors de suport a les aules

Amb l'increment d'un 37% de la plantilla d'atenció a la diversitat de Balears, la Conselleria vol encaminar-se cap a un model d'escola inclusiva

La Conselleria d'Educació vol fer passes endavant cap a un model d'escola inclusiva. Tot i que, segons la mateixa Conselleria, encara "es necessita continuar fent feina", aquest curs s'han incorporat 291 professors de suport més dels que hi havia l'any passat. Aquest augment suposa que la plantilla de docents d'atenció a la diversitat passa dels 777 del curs passat als 1.068 de l'actual.

L'increment de professorat ha estat d'un 37%. A Mallorca s'han afegit 198 professors; 50 a Eivissa; 41 a Menorca i 2 a Formentera. D'aquesta manera, a Mallorca l'increment ha estat d'un 34% (de 571 a 769). Però la major pujada ha estat a Menorca, on ha crescut un 52% (de 78 a 119). A Eivissa s'han incorporat un 43% més de docents (de 18 a 68) i a Formentera, un 20% (de 10 a 12).

Entre els professors contractats hi ha pedagogs terapeutes (PT), professors d'audició i llenguatge (AL) i d'atenció a la diversitat (AD). Aquests treballen directament amb els infants amb necessitats educatives.

Un dels compromisos adquirits per la Conselleria a l'inici d'aquesta legislatura era el de treballar per donar una resposta adequada a aquesta problemàtica.

L'augment de professors beneficia, també, el suport que reben els docents a les aules massificades. Des de l'Assemblea de Docents i des dels sindicats  es vol posar fre al problema de les ràtios als centres. Malgrat que aquest nou govern està fent passes per posar solució a totes aquestes problemàtiques, els docents balears  no acaben d'estar satisfets amb la situació en què han de treballar.

EDICIÓ PAPER 17/03/2019

Consultar aquesta edició en PDF