Educació no té constància de denúncies prèvies de la nina apallissada

El conseller, Martí March, manté el suport a l’equip directiu del centre fins que finalitzi la investigació

El conseller d'Educació, Martí March, s'ha defensat de les acusacions de passivitat davant del cas de la nina de vuit anys apallissada dimecres passat en un col·legi de Palma. "El nostre suposat silenci no és inacció", ha dit. I ha assegurat que, des del primer moment, s'ha posat en contacte amb la família i el centre. Dos inspectors de la Conselleria, coordinats per un cap, estan recopilant tota la informació i, segons ha dit, dijous hi ha prevista una reunió amb la Fiscalia de Menors. Posteriorment es redactarà un informe amb "tota la informació contrastada", ha subratllat, i, a partir d'aquí, es prendran "decisions".

Apel·lant en tot moment a la prudència i a la necessitat de contrastar la informació, March no ha volgut entrar a valorar els aspectes més polèmics del cas, que qüestionen l'actuació del centre. Amb tot, ha admès que hi ha "informacions contradictòries" però ha subratllat que manté el suport a l'equip directiu del centre. A més, ha negat que hi hagi cap nin de 14 anys involucrat en l'agressió. Tots són menors de 12 anys, ha assegurat. Amb relació al fet que cap d'ells hagi estat expulsat, ha demanat que es respecti la presumpció d'innocència i ha assegurat que el deure de protegir els menors inclou l'agredida i els presumptes agressors.

Una quinzena de pares s'ha negat aquest dimarts a dur els seus fills al centre, ja que el consideren poc segur. March ha dit que en respecta la decisió, però ha assegurat que es tracta de la primera agressió que s'hi registra i ha afirmat que, per ara, no consta que la família de la nina hagués denunciat assetjament anteriorment. També ha afirmat que hi havia dos professors al pati en el moment de l'agressió, però no ha volgut afegir res més. March ha demanat "prudència i tranquil·litat" als mitjans "perquè el centre pugui recuperar la normalitat.

EDICIÓ PAPER 20/07/2019

Consultar aquesta edició en PDF