Part Forana 27/10/2014

El "no" a les obres de la Me-1 irromp al ple del Consell de Menorca

És la darrera de les accions de protesta d'una part de la ciutadania des que al final del setembre les màquines de la UTE formada per Dragados i Antonio Gomila S.L. començaren l'obra pública

Maria Josep Ferri
2 min
Irrupció al ple del Consell de Menorca d'activistes contra la reforma de la ME-1. DAVID ARQUIMBAU

MaóMig centenar de persones han escenificat avui dematí, en el transcurs de la sessió plenària del Consell de Menorca, un rebuig frontal a les obres de reforma del tram de la carretera general que separa els municipis de Maó i Alaior. Ho han fet durant una hora, en silenci i abillats amb samarretes en què es podia llegir el reclam 'SOS Menorca'. Primer asseguts, després dempeus i, finalment, d'esquena a l'hemicicle que presidia Santiago Tadeo.

Aquesta és la darrera de les accions de protesta dutes a terme per una part de la ciutadania des que al final del setembre les màquines de la UTE formada per Dragados i Antonio Gomila S.L., adjudicatària del projecte per un import de 7,5 milions d'euros, començaren l'obra pública.

Aquells primers moviments de terra han deixat pas, un mes més tard, a grans esplanades en els punts quilomètrics on està previst construir les tres polèmiques rotondes a doble nivell: la de Biniai, la d'Alcaidús i la de l'Argentina. "És obvi que opten per la política dels fets consumats, perquè enguany sigui irreversible", opina Miquel Camps, responsable de política territorial del GOB-Menorca i també present a l'acte de protesta d'avui dematí. Les solucions per a l'accés al polígon industrial de Maó, a l'Aeroport i a Alaior no generen cap discrepància.

Conscients de la desconfiança que desperten aquestes tres grans infraestructures –la de Biniai, que no resol cap intersecció, solucionaria l'accés a una nova planta privada de tractament de residus d'obra–, els socialistes han plantejat la idoneïtat, mentre no hi hagi acord, de deixar-les en 'stand by' i escometre'n la resta. La resposta del conseller de Mobilitat i Projectes, Luis Alejandre, no s'ha fet esperar: "Aturar una obra d'aquestes característiques suposa una milionada", ha dit i també ha vinculat la reacció del carrer i dels socialistes als temps preelectorals.

La impressió general és que les obres, que està previst que en catorze mesos hagin transformat el primer tram de la Me-1, avancen "a una velocitat extraordinària". Davant d'això, la recepta que prescriuen des del moviment que aplega els ciutadans crítics amb les formes del Consell és la informació. Les properes activitats estan programades per l'1 de novembre a Alaior i el 8 a Ciutadella.

stats