Novetats cotxes

Peugeot renova el 3008, que ara té un preu de partida de 37.160 euros

Arriba la tercera generació del SUV compacte francès, que està disponible amb motors de combustió i elèctrics de fins a 525 km d'autonomia

Peugeot 3008 2024
4 min

Lluny, molt lluny queden aquells temps en què un cotxe com el Peugeot 3008 tenia un preu d'uns 20.000 euros, fins i tot inferior en les versions d'accés. Els cotxes cada cop disposen d'un equipament més complet, de més tecnologia i d'una quantitat d'assistents a la conducció i de sistemes de seguretat obligatoris que encareixen notablement el preu. A més, evidentment, del fet que el preu dels cotxes nous s'ha disparat notablement per sobre de l'IPC.

Sigui com sigui, el SUV compacte de la marca francesa estrena una nova generació (la tercera) en què adapta el seu disseny al dels seus germans i modifica la seva carrosseria per donar lloc a un SUV cupè d'aquests que tan de moda estan avui en dia. Així, es pot dir que el primer Peugeot 3008 s'acostava al segment dels monovolums, el segon era un SUV amb tots els ets i uts i aquest darrer es manté com a totcamí, però amb una vessant una mica més esportiva.

El nou Peugeot 3008 és ara un SUV en format cupè

Un disseny que manté la personalitat de sempre

Peugeot sempre s'ha caracteritzat per seguir una línia d'estil pròpia, cosa que ha replicat en aquest nou 3008. Així, la part frontal del nou model adapta les òptiques als temps moderns mitjançant un disseny molt més minimalista, mentre que la graella frontal continua fusionant-se amb els llums diürns en forma d'urpes de lleó. Però malgrat que el disseny segueixi el mateix patró que en les darreres creacions del fabricant francès, el nou 3008 té un estil propi molt marcat.

Això també és visible al lateral, on la cintura és molt elevada, les llandes llueixen unes formes molt anàrquiques (com a mínim en les mides superiors del catàleg) i la caiguda del sostre és més pronunciada que mai. Finalment, la part posterior també és completament nova i malgrat que mantingui el patró del triple llum led a l'interior dels pilots, la forma de la porta del maleter és molt recta vista des del lateral i gairebé triangular vista des de darrere.

La graella està completament carenada en la versió elèctrica
La porta del maleter llueix una forma gairebé triangular

Per dins, revolució tecnològica i estètica

Si per fora Peugeot mai s'ha limitat a l'hora d'aplicar dissenys arriscats, per dins encara menys. És per això que el nou Peugeot 3008 arriba amb una versió actualitzada del famós lloc de conducció i-Cockpit, en aquest cas anomenada i-Cockpit Panoràmic i que manté el volant de mida petita i una gran pantalla corba just per sobre. Es tracta d'un monitor de 21 polzades en total que fusiona la pantalla de la instrumentació amb la central i aporta la sensació d'estar surant al quadre de comandaments.

Malgrat tot, a la consola central hi trobem una altra pantalla, però en aquest cas no tan funcional com les altres. Es tracta d'un selector de menús format per diversos controls tàctils que Peugeot anomena i-Toggles i que ens permeten accedir fàcilment a les funcions més habituals del vehicle, com el sistema multimèdia, la navegació, la climatització o el telèfon. En total es poden programar fins a 10 accessos directes.

El lloc de conducció ha evolucionat i ara s'anomena i-Cockpit Panoràmic

També s'ha reubicat el selector del canvi, que ara és just a sota de la pantalla principal i deixa pas a un quadre de comandaments més minimalista i que és capaç d'aprofitar millor l'espai disponible. Aquí hi trobem alguns accessos directes del climatitzador, el control del volum de la ràdio, la superfície per carregar el telèfon sense fils i el selector de modes de conducció. Això sí, el que encara caldrà veure és si té un funcionament pràctic o no es troba al volant, ja que els típics botons físics de tota la vida han donat pas a uns comandaments hàptics que en marques com Volkswagen no han funcionat. Potser Peugeot ho ha resolt millor que la marca alemanya, però caldrà provar el nou 3008 per sortir de dubtes.

Versions híbrides i una 100% elèctrica amb 525 km d'autonomia

De moment Peugeot només té prevista la comercialització de dues motoritzacions, una de combustió i una 100% elèctrica. Amb tot, es preveu que progressivament arribin motors híbrids endollables i més nivells de potència. Actualment la gamma 3008 està formada per un motor benzina d'1,2 litres i 136 CV que va associat a una caixa de canvis de doble embragatge i sis velocitats. Disposa d'etiqueta eco i anuncia una despesa de combustible de 5,1 litres.

A la consola central hi trobem fins a 10 accessos directes mitjançant els botons tàctils i-Toggles

Per la seva banda, la versió 100% elèctrica ofereix una potència de 213 CV i s'alimenta gràcies a una bateria de 73 kWh que li permet oferir un màxim de 525 km d'autonomia. Accelera de 0 a 100 km/h en 8,7 segons, arriba a una velocitat màxima de 187 km/h i promet un consum de tan sols 13,9 kWh/100 km, una dada realment bona i que caldrà comprovar si s'ajusta a la realitat en condicions de circulació normals.

Dos nivells d'equipament i preus d'entre 37.160 i 51.659 euros

Peugeot ofereix dos nivells d'equipament per al nou 3008, anomenats Allure i GT. Aquest primer ja ofereix completament de sèrie elements com els llums led, el lector de senyals de trànsit, l'assistent de canvi involuntari de carril, els sensors d'aparcament amb càmera posterior, l'accés i arrencada sense clau, les llandes de 19 polzades, la connectivitat amb Apple CarPlay i Android Auto, el climatitzador de dues zones, la instrumentació digital o el control de creuer, entre d'altres. Per la seva banda, la versió GT hi afegeix la porta del maleter automàtica, el carregador per al mòbil sense fils, els fars Matrix Led, l'assistent d'aparcament o el control de creuer adaptatiu.

El disseny manté l'ADN de l'actual model però pateix canvis molt notables

Això sí, mentre que la tarifa inicial del motor benzina és de 37.160 euros, l'acabat GT puja fins als 41.660 euros. I com és habitual, les versions elèctriques són força més cares: 46.660 euros per al model elèctric Allure i 51.659 per a l'elèctric GT. Sens dubte, preus molt allunyats dels de fa poc més d'una dècada... però en un cotxe que ha millorat notablement la seva qualitat i equipament de sèrie.

stats