Proves cotxes
Suplements 24/05/2021

Hyundai i30 CW N-Line, una alternativa real als SUV?

Ens posem al volant del compacte coreà en la seva versió familiar, que disposa d’un sistema de microhibridació que augmenta la potència i l’eficiència

9 min
Hyundai i30 CW N Line

Ja fa uns quants anys que el món de l’automòbil viu temps estranys principalment per dos motius: el primer, perquè fa uns anys van aparèixer uns nous vehicles –els SUV- que mica en mica han anat augmentant les seves vendes en detriment de les dels monovolums, les berlines i els vehicles familiars. I el segon, perquè darrerament les marques s’han vist obligades a electrificar les seves gammes a marxes forçades per no haver de patir les dures sancions que preveu la Unió Europea en matèria d’emissions.

Aquesta conjunció de factors ha tingut com a conseqüència que vehicles lògics per a qualsevol família com els monovolums Opel Meriva o Ford C-Max hagin deixat de ser una opció a tenir en compte i s’hagin vist superats pels tot camins. Però en aquesta equació la majoria dels compactes (que per cert, han sobreviscut amb força dignitat) han continuat apostant per un tipus de carrosseria familiar molt específica. Si bé és cert que també han patit una reducció de vendes a causa del fenomen SUV, val a dir que moltes marques encara els mantenen a les seves ofertes.

I tot això ho dic perquè el model de la prova que fem avui, el Hyundai i30 CW, n’és un bon exemple. Es tracta de la versió familiar del compacte i30, que per més que hagi pogut sobreviure al primer dels motius que abans citava no se n’ha pogut escapar del segon: l’electrificació. En efecte, aquest vehicle compacte recorre a un sistema de microhibridació per obtenir l’etiqueta ECO i reduir els consums. Pot arribar a ser una bona alternativa als SUV? Tot seguit ho esbrinem.

DISSENY EXTERIOR

L’actual generació del Hyundai i30 és la tercera, que malgrat arribar al mercat l’any 2017 va rebre una actualització tan sols fa uns mesos. Les principals diferències respecte el model anterior les trobem en l’apartat mecànic, tecnològic i estètic, i precisament en aquest darrer ens centrarem en ara mateix.

És evident que no estem davant d’un compacte esportiu –la versió N juga en una altra lliga, tal com vam poder comprovar en aquesta prova - , però malgrat tot el seu disseny denota certa sensació de dinamisme, especialment en aquesta versió N-Line. I precisament aquesta és la gran novetat de la versió familiar, que per primer cop pot equipar l’acabat esportiu N-Line.

Detalls estètics i30 CW N Line
Detalls estètics i30 CW N Line
Detalls estètics i30 CW N Line

Sense cap mena de dubte la vista frontal és la més imponent del cotxe. Les òptiques davanteres disposen de tecnologia LED i una signatura lumínica en forma de lletra V que emfatitza la sensació de dinamisme del cotxe. Amb tot, el protagonisme del frontal no se l’enduen els fars, sinó la graella frontal. I és que en aquesta versió N-Line està ubicada en una disposició molt horitzontal i al seu interior disposa d’unes formes geomètriques força agressives. A més, just per sota hi trobem un para-xocs que llueix unes entrades prominents que realcen el seu caràcter esportiu.

Vist de perfil és on realment comencen els canvis respecte la versió compacta normal o fins i tot el model amb carrosseria fastback. En línies generals Hyundai no ha volgut modificar gaire la vista lateral de l’i30 en aquesta actualització, de manera que més enllà del disseny de les llandes no hi trobarem diferències amb el model de 2017.

Hyundai i30 CW N Line
Hyundai i30 CW N Line
Hyundai i30 CW N Line

Sigui com sigui, el més destacable és com s’ha pogut integrar el disseny esportiu amb el familiar, ja que l’aspecte final és força dinàmic però no deixem d’estar davant d’un cotxe amb un tercer volum molt gran i les típiques barres al sostre d’un vehicle polivalent. En el model que il·lustra l’article el toc esportiu el posen les llandes de 18 polzades, els retrovisors en color negre i la inscripció identificativa N-Line.