Esportius
Suplements 15/09/2022

Ferrari Purosangue, el primer SUV de Maranello

La mítica marca italiana presenta el primer totcamí de la seva història, un model que no deixa ningú indiferent

3 min
Ferrari Purosangue

Ferrari no és una marca qualsevol. Ferrari és la marca de cotxes esportius i de luxe per antonomàsia. Històricament, han sigut cotxes esportius, de color vermell, molt potents i amb un disseny aerodinàmic espectacular, per bé que les futures generacions podrien conèixer una Ferrari una mica diferent de la que hem vist fins ara.

I és que el Purosangue és una declaració d’intencions, un canvi brusc en l’estratègia comercial de la marca que busca un nou segment comercial amb aquest model, el primer SUV de la seva història. Ferrari s’està molt de dir que el Purosangue és un SUV o totcamí, i el defineixen com un vehicle polivalent i d’ús familiar. Però a hores d'ara a ningú se li escapa que aquest model és un SUV i que vol rivalitzar amb el Lamborghini Urus –el model més venut de la marca els darrers anys, i que suposa una font d’ingressos excepcional pels eterns rivals de Ferrari– o l’Aston Martin DBX.

Ferrari Purosangue
Ferrari Purosangue

El flamant Purosangue és un SUV de 4,97 metres de llarg, 2,02 d’ample i 1,59 d’alt, amb un pes de més de 2.030 quilos, cosa que suposa unes dimensions més que considerables que els dissenyadors italians intenten dissimular amb un capó allargat i unes generoses llandes de 22 polzades a l’eix davanter i de 23 polzades a l’eix posterior. El disseny d’aquest vehicle ha estat criticat per resultar "poc italià", o, si més no, una mica anodí i avorrit, però el Purosangue juga amb una carta a favor seu: l’obertura de les portes posteriors en sentit contrari a l’habitual, un sistema que s’anomena estil suïcida al món de l’automoció.

Detall dels interiors
Detall dels interiors

Els interiors del nou Purosangue ofereixen espai per a quatre ocupants i un maleter de 472 litres de capacitat, amb pantalla tàctil per al copilot inclosa i un quadre d’instruments digitalitzat, però que manté l’essència del disseny esportiu dels models de la marca. 

Un motor de la vella escola

Ferrari ha fet un SUV, sí, però ha fet un SUV ràpid i potent, amb un motor V12 atmosfèric sota el capó sense cap mena d’electrificació, un monstre de 6,5 litres de cubicatge i que entrega 725 CV i 716 Nm de parell. Tot aquest torrent de potència es gestiona mitjançant una caixa de canvis DCT amb vuit relacions i doble embragatge i un sistema de tracció total a les quatre rodes.

Els enginyers de Ferrari han aconseguit també que el Purosangue tingui un repartiment de pes pràcticament perfecte entre els dos eixos (49:51 a favor de la part posterior), cosa que garanteix unes aptituds dinàmiques excepcionals. Segons els italians, aquest SUV pot accelerar de 0 a 100 km/h en 3,3 segons, i de 0 a 200 km/h en 10,6 segons. A més, l’electrònica del vehicle i la seva posada a punt –que inclou frens carbono ceràmics, direcció a les quatre rodes i suspensions electròniques esportives específiques– prometen emocions fortes. A tall anecdòtic, cal afegir que el Purosangue incorpora també un sistema de control de descens, per si a algú se li acut allunyar aquest Ferrari de l’asfalt.

Motor V12

No sabem encara quin serà el preu final d’aquest Purosangue, però se situarà en una forquilla entre els 250.000 i els 300.000 euros, lleugerament per sobre dels seus rivals Lamborghini Urus Bentley Bentayga o Aston Martin DBX. Al cap i a la fi, és més potent i ràpid, no recorre al turbo i, a més, llueix un cavall negre al frontal. Raons més que suficients per assegurar, sense por d'equivocar-nos, que el Purosangue serà tot un èxit de vendes.

stats