Cotxes elèctrics
Suplements 09/04/2023

Els cotxes elèctrics xinesos ja són aquí: BYD presenta tres nous models

El gegant asiàtic ha anunciat la seva arribada al nostre país de la mà dels models ATTO 3, TANG i HAN

3 min
BYD presenta tres nous models

Molta gent pensa que els cotxes xinesos no tenen la mateixa qualitat de fabricació que els europeus o els japonesos. Fins a cert punt és un pensament lògic, ja que durant molts anys les marques xineses han estat notícia per copiar molts productes occidentals i per descuidar aspectes com la seguretat o la tecnologia. Però amb l'arribada dels cotxes elèctrics tot plegat ha canviat notablement: primer vam parlar dels nous models de la renascuda marca MG, després vam comentar que segurament els cotxes elèctrics assequibles tenien tots els números de ser xinesos i recentment anunciàvem l'arribada de la marca Aiways al nostre mercat.

Sí, ja fa anys que marques com DFSK, BYD o Xpeng ofereixen aquí els seus productes, però han passat molt desapercebudes... fins ara. La darrera marca xinesa a anunciar una gran ofensiva per vendre cotxes elèctrics al nostre país ha estat BYD, que acaba d'anunciar el llançament de tres nous models anomenats ATTO 3, TANG i HAN.

D'esquerra a dreta: BYD TANG, BYD HAN i BYD ATTO 3

BYD és tot un gegant

Que no estiguem acostumats a veure vehicles de la marca BYD pels carrers (encara) no vol dir que l'empresa no tingui experiència en el seu camp. De fet, és un dels fabricants de bateries més importants del món. Tant és així que actualment és l'únic fabricant de la indústria de l'automoció que dissenya i fabrica el sistema complet de motors elèctrics, bateries, transmissions electrificades, unitats de control i semiconductors.

La marca asiàtica, el nom de la qual respon a la frase "Build Your Dreams" (construeix els teus somnis), no ho havia tingut fàcil fins ara per vendre els seus productes a Europa, però l'electrificació ho ha canviat tot. L'any passat BYD va fabricar gairebé dos milions de vehicles. I fins ara estava present a Noruega, Dinamarca, Suècia, Alemanya, França, Països Baixos i Bèlgica. Enguany ha aterrat al Regne Unit i a Espanya... i més països que vindran.

El BYD ATTO 3 és un SUV de 4,46 metres de longitud
El BYD TANG és un SUV de 7 places
El BYD HAN és una berlina de cinc metres

De moment, dos SUV i una berlina

BYD ha iniciat les seves operacions al nostre país amb el llançament de tres models. Dos d'ells, els anomenats ATTO 3 i TANG, pertanyen al segment dels SUV, mentre que el tercer (BYD HAN) és una berlina. El primer és un SUV compacte de 4,46 metres de longitud que equipa una bateria de 60,5 kWh i ofereix una autonomia de fins a 420 quilòmetres, el segon és un SUV familiar de set places que ofereix una autonomia de fins a 400 quilòmetres i finalment el tercer és un sedan amb 520 quilòmetres de marge.

El que més sobta d'aquests tres models és l'elevada qualitat de fabricació i el completíssim equipament en matèria de seguretat i connectivitat de què disposen. Això es tradueix en uns preus que no són precisament baixos. El BYD ATTO 3 és el model més econòmic de la gamma, però, tot i això, té una tarifa inicial de 42.900 euros. Per la seva banda, tant el TANG com el HAN tenen el mateix preu: 69.900 euros.

Interior del BYD ATTO 3
Interior del BYD TANG
Interior del BYD HAN

Finalment, convé destacar l'aposta que BYD ha fet per incrementar la confiança dels seus potencials clients, que en moltes ocasions no s'acaben de decidir per una d'aquestes marques incipients a causa de la falta de concessionaris o tallers oficials. La marca xinesa ha arribat a un acord amb tres dels grups de distribució més importants d'Espanya (Astara, Quadis i Caetano Retail) i ha anunciat que disposarà d'un primer concessionari al carrer Aragó número 29 de Barcelona.

stats