Novetats
Suplements 26/04/2022

BMW presenta el nou Sèrie 7, luxe elèctric sobre quatre rodes

Es tracta d'una berlina elèctrica de 5,4 metres de llarg i uns interiors d'autèntic luxe

4 min
BMW Sèrie 7

Una limusina elèctrica de zero emissions. Així és el futur Sèrie 7, un tros de cotxe de 5,40 metres de llarg, 1,95 d’ample i 1,53 d’alt que presenta una batalla o distància entre eixos de 3,21 metres. Sí, ho heu llegit bé: una distància entre eixos pràcticament més gran que alguns cotxes urbans de fa algunes dècades. Això fa que el nou Sèrie 7 sigui un autèntic monstre, un transatlàntic ple de detalls tecnològics i de confort en format de zero emissions.

Ja fa molts anys que BMW juga fort la carta elèctrica, i aquesta versió del nou Sèrie 7, que s’anomenarà i7 xDrive60 serà un autèntic portaavions amb tracció a les quatre rodes gràcies a dos motors elèctrics (un sobre cada eix), una potència de 544 CV i 745 Nm de parell, una acceleració de 0 a 100 en 4,7 segons, una velocitat màxima de 240 km/h i una autonomia elèctrica en cicle WTLP de 590 quilòmetres (625 quilòmetres en cicles eminentment urbans) gràcies a una bateria de liti de 101,7 kWh de capacitat i que es pot carregar en un punt de càrrega ràpida suportant potències de fins a 195 kW. BMW ha anunciat també que l’i7 disposarà d’una versió M amb 660 CV de potència, que substituirà el desaparegut M760Li i el seu motor de gasolina V12.

BMW i7
BMW i7
BMW i7

De cara a la segona meitat de 2023, BMW també presentarà dues mecàniques amb motors de combustió del nou Sèrie 7. El primer serà un 740d xDrive amb motor de sis cilindres dièsel microhíbrid de 300 CV de potència i dues versions PHEV o híbrides endollables amb motor gasolina anomenades 750e xDrive, de 490 CV i tracció total, i M750e xDrive, amb la mateixa plataforma de tracció a les quatre rodes i 571 CV. BMW assegura també que els 750e i M750e tindran una autonomia en mode elèctric superior als 80 quilòmetres. En alguns mercats també hi haurà una versió amb un motor V8 gasolina maridat amb un sistema microhíbrid de 544 CV i que rebrà el nom de 760i xDrive.

L’altre gran argument del nou Sèrie 7 és el seu avançat sistema de conducció autònoma, que arriba al nivell 3 sobre 5 en l’escala de conducció autònoma. Aquest cotxe pot reconèixer semàfors i senyals, escollir o canviar de ruta en funció del trànsit o condicions meteorològiques, buscar lloc per aparcar i fer la maniobra sense intervenció humana, i circular amb seguretat pel carril de trànsit adient.

Detall dels interiors del Sèrie 7
Detall dels interiors del Sèrie 7
Detall dels interiors del Sèrie 7

Potser l’únic però que se li pot posar al nou Sèrie 7 és el de la seva aposta estètica, allunyada dels convencionalismes típicament europeus en aquest segment. Aquest model es veu un punt diferent, amb uns grups òptics no tan agressius com de costum i la calandra dominada per un doble ronyó hexagonal de grans dimensions. Per la resta, és una berlina de luxe de grans dimensions caracteritzada per unes llandes d’entre 19 i 22 polzades i unes formes en què destaquen unes línies de tensió marcades i una cintura elevada que li aporta distinció i elegància sense renunciar al caràcter propi dels models de la marca bavaresa.

Un cinema amb rodes

Però més enllà de la mecànica o el tipus de transmissió i tracció del nou Sèrie 7, també cal tenir en compte el carregament tecnològic i de confort que té el vehicle. Una de les innovacions més espectaculars és el fet d’incorporar una pantalla panoràmica tipus cinema opcional (té un sobrecost d’uns 4.300 euros) a les places posteriors per oferir entreteniment i diversió als ocupants d'aquells seients. Aquesta pantalla posterior de 31 polzades és de resolució 8K i té connexió 5G per poder gaudir de sèries o pel·lícules de les principals plataformes digitals, i es pot plegar al sostre quan no se’n fa ús. 

Detall de la pantalla
Detall del comandament

Però les joguines tecnològiques del Sèrie 7 no acaben aquí, ja que per gestionar l’aparell multimèdia BMW integra dos comandaments digitals als panells de les portes posteriors, i la qualitat d’àudio queda garantida pels altaveus Bowers&Wilkins Diamond. El nou Sèrie 7 arribarà al nostre mercat després de l'estiu, a un preu encara per confirmar, però que s'enfilarà en les versions bàsiques sensiblement per sobre dels 100.000 euros.

stats