Cort presenta un pla de xoc per fer front els retards en la tramitació de llicències d'obra

Tot i que en deu anys s'han duplicat el nombre de llicències d'obres major Urbanisme compta amb cinc tècnics menys per fer la feina

L'Ajuntament de Palma ha presentat avui un pla de xoc per acabar amb el col·lapse que pateix el Departament d'Urbanisme i Obres des de principis de legislatura. En bona part aquest col·lapse es deu a la manca de personal i és que, tot i que el nombre de llicències d'obra major s'ha duplicat en els darrers deu anys i es fan quatre mil comunicacions prèvies més, el nombre de tècnics que treballen al departament d'Urbanisme s'ha reduït en cinc persones.

Per aquest motiu aquest divendres el regidor d'Urbanisme ha presentat una sèrie de mesures que intentaran pal·liar aquesta situació. L'objectiu principal és reduir a tres mesos el temps d'espera per a la concessió de les llicències d'obra major. Actualment es tarda entre 7 i 9 mesos per a l'aprovació final d'aquest tipus de llicències i es pot arribar fins als deu en els casos que presentin deficiències. Segons ha explicat Joan Riera, Gerent d'Urbanisme, aquests temps s'allarguen encara més si es requereix d'informes d'administracions externes com Comissió de Patrimoni, Recursos Hídrics o de l'Agència Estatal de Seguretat Aèrea (AESA), entre altres.

Pel que fa a les mesures presentades d'una banda hi ha la incorporació de cinc noves persones al departament d'obres que ajudaran a agilitzar els procediments. Entre elles s'incorpora una nova persona al Registre d'Entrades. Així ara seran quatre els funcionaris encarregats, entre altres tasques, de segellar totes les sol·licituds de llicències i comunicacions prèvies. A més, si fins ara s'havien de segellar cada una de les pàgines dels projectes presentats, ara només s'haurà de firmar un exemplar que inclourà una declaració responsable de que la resta de còpies és completa i exacta.

D'altra banda es formarà als tècnics perquè sàpiguen exactament quina documentació requereix cada sol·licitud i també ho sabran els propis particulars que ho podran consultar a la plana web de l'ajuntament.

Una de les noves places que s'han obert dins Urbanisme és per la del tècnic que a partir d'ara es reunirà amb els particulars que vulguin presentar les llicències. Revisarà que tota la documentació estigui en ordre i que compti amb els informes previs necessaris.

A més a partir de la setmana que ve els professionals del sector, com aparelladors, arquitectes, promotors o constructors, podran demanar cita prèvia online per fer consultes als tècnics d'Urbanisme. A la sol·licitud telemàtica especificaran el seu motiu de consulta i així el tècnic ja s'haurà pogut informar per respondre d'una manera més eficient a les preguntes del interessat.

Finalment si fins ara només hi havia una tipologia de comunicació prèvia, a partir de novembre s'establiran quatre tipologies: la comunicació simple que en breu també es podrà fer online, la complexa, per a les que suposen canvis de distribució en l'habitatge, les comunicacions per reformes al centre històric i les dels locals comercials.

D'aquesta manera Urbanisme pretén reduir en tres mesos els temps de concessió de llicències d'obra major i agilitzar igualment les de les comunicacions prèvies.

EDICIÓ PAPER 18/11/2018

Consultar aquesta edició en PDF