El 1992 el PP de les Balears ja hagué d’afrontar el seu primer cas de corrupció, el cas Calvià. Dos destacats membres del partit intentaren comprar el vot d’un regidor del PSOE amb 100 milions de pessetes. El necessitaven per tirar endavant una moció de censura contra l’aleshores batlessa socialista Margarita Nájera. Va ser, però, el 1995, amb el cas túnel de Sóller, que Cañellas, de 54 anys, es veié pressionat per Madrid a dimitir com a president del Govern. Ell mateix s’encarregà de digitar el seu substitut, Tòfol Soler, un inquer de 38 anys que des de 1991 era president del Parlament.
Soler assumí el nou càrrec el 28 de juliol amb uns principis d’acció bens clars: ‘llengua, cultura i territori’. A l’ala més dura del PP no agradà gens que participàs en actes de l’OCB. Amb Cañellas els problemes sorgiren quan volgué canviar l’executiu que li havia llegat. “No consentí –diu– que m’atrevís a llevar Joan Flaquer de conseller de Turisme. Era un dels seus col·laboradors estrets al despatx d’advocats que havia muntat en deixar el Consolat de Mar”. Va ser llavors quan el factòtum dels conservadors balears pegà un cop damunt la taula per defenestrar el seu deixeble díscol. El 28 de maig de 1996 convencé la majoria de diputats populars perquè deixassin de donar suport a Soler, que no dubtà a dimitir aquell mateix dia. Tan sols havia estat al càrrec deu mesos.
L’inquer s’endugué una bona sorpresa en veure que el seu substitut era Jaume Matas, a qui havia ofert una nova Conselleria d’Agricultura, Economia i Fons Europeus després d’haver passat per la d’Economia i Hisenda. “El dia abans –recorda– m’havia jurat lleialtat absoluta al cafè Mercantil”. Tanmateix, aquell canvi de fitxes tampoc compliria les expectatives de l’antic líder dels populars: “Al cap d’un any, en constatar que no el podia tutelar, Cañellas intentà treure Matas del Consolat de Mar. No ho aconseguí perquè Matas es feu fort amb José María Rodríguez”.
El 19 de febrer de 1997, quatre mesos abans que s’iniciàs el judici pel túnel de Sóller, Matas fou l’encarregat d’inaugurar la polèmica infraestructura. Aquella fou la primera via de peatge de Mallorca. Els residents de l’altra banda de la serra d’Alfàbia pogueren gaudir de descomptes i el 2003 se’ls assegurà que se’ls retornaria l’import a través d’una subvenció finançada pel Govern. El setembre 2017 el túnel ja fou gratuït per a tothom. Miquel Ensenyat (MÉS), aleshores president del Consell de Mallorca, decidí rescatar amb doblers públics la concessió del túnel cinc anys abans del final del contracte. Llavors l’empresa reclamà una indemnització de 31 milions d’euros, que era el doble del que acabà cobrant. Precisament fa tres setmanes el Tribunal Suprem desestimà el recurs de la institució insular contra la sentència del TSJIB que anul·lava el rescat del túnel de Sóller. Encara està per veure què passarà amb la sentència.