El sindicat de pilots denuncia que el servei aeri de salut balear no compleix la normativa

El SEPLA ha demanat fer una reunió amb la consellera de Salut per les queixes que ha rebut dels treballadors 

El Sindicat Espanyol de Pilots de Línies Aèries (SEPLA) ha denunciat en un comunicat que el servei aeri de salut de les Balears no compleix la normativa. Per aquest fet, ha instat el Govern de les Illes Balears a exigir a l'empresa adjudicatària Eliance, prestadora del servei aeri de salut, que adapti les seves operacions de vol sanitàries a la normativa de seguretat vigent i a les establertes en el plec de condicions tècniques subscrites la tardor de l'any passat.

SEPLA ha sol·licitat una reunió urgent amb la consellera de Salut, Patricia Gómez, perquè ha rebut queixes que els dos helicòpters del servei "sembla que operen sense les habilitacions necessàries per als tipus de vol que fan", per la qual cosa alguns treballadors sanitaris s'han negat a pujar a les aeronaus. 

Fa quatre mesos que el Servei de Salut investiga per què no estan operatius els nous avions ambulància

"El SEPLA ha tingut constància de situacions que suposen diversos incompliments en el contracte de servei de transport aeri sanitari de les Balears (IB-Salut), i que poden posar en compromís la seguretat d'aquest servei", ha assenyalat.

La condicions que, segons el SEPLA, s'estan incomplint, es refereixen a les certificacions de l'empresa i de les tripulacions. D'acord amb aquest sindicat, Eliance no les ha proveït de dues habilitacions imprescindibles per a la realització d'aquest servei en determinades condicions: l'habilitació instrumental i l'habilitació multipilot.

Segons el SEPLA, d'acord amb el que s'estableix en els requisits publicats en la Plataforma de Contractació del Sector Públic, “totes les operacions de vol seran multipilot i estaran compostes per pilot i copilot”. "Per a això, és requisit legal imperatiu que tant l'helicòpter en qüestió com els pilots disposin d'aquesta habilitació", ha dit.

De la mateixa manera, també es comunica que l'helicòpter emprat haurà d'estar “equipat i certificat per a vol instrumental”. "Això és imprescindible atès que en vols amb visibilitat reduïda o de nit, les aeronaus no poden limitar-se a operar amb una habilitació de vol visual", ha assenyalat el SEPLA.

EDICIÓ PAPER 28/11/2020

Consultar aquesta edició en PDF