Societat 14/07/2022

Riu retarda un any l'obligació dels clients de signar la política de prevenció de prostitució infantil, però la farà global

La cadena hotelera tenia previst implementar la mesura el 2021, però per qüestions "tècniques" ho ha ajornat a aquest 2022

2 min
Qualsevol client haurà de signar la política d'empresa per reservar als hotels Riu, la qual inclou la protecció dels menors.

PalmaRiu Hotels tenia previst engegar el 2021 una prova pilot a Espanya per fer signar a tota la clientela una política de protecció de la infància per prevenir l'explotació sexual de menors, però finalment aquesta mesura no entrarà en vigor fins aquest 2022. Aquesta iniciativa, que va anunciar la directora de Responsabilitat Social Corporativa (RSC) de Riu, Catalina Alemany, a Madrid l'any passat, no s'ha pogut posar en marxa per qüestions "tècniques". Així ho ha puntualitzat la mateixa Alemany en declaracions a l'ARA Balears aquest dijous després de la roda de premsa de la memòria de RSC del 2021 de la companyia.

Ara bé, la directora de RSC de Riu Hotels ha assenyalat que la previsió és que "aquest 2022 es posi en marxa la política d'infància, perquè quan algú entri a la pàgina web per reservar a un hotel hagi de donar l'OK a una sèrie de requisits que afecten els menors". Tot i que la mesura s'endarrereix, Alemany ha avançat que ja no serà exclusiva per a Espanya, sinó que la intenció és estendre-la "a escala global, a través de la pàgina web".

Segons va explicar la directiva de la cadena hotelera l'any passat, aquesta política de prevenció preveu abordar una sèrie de condicions, com ara que un menor no acompanyat no podrà allotjar-se a cap dels seus hotels ni tampoc si la persona que l’acompanya no té una autorització o un document que acrediti el parentiu. “Aquesta política de protecció a la infància va més enllà de l’explotació sexual. També té a veure amb protegir els menors de conductes com ara el consum de begudes alcohòliques”, va explicar aleshores Alemany.

Precisament, l’objectiu de les condicions que faran signar als clients és dotar el personal de l’hotel d’eines per evitar o intervenir davant aquestes situacions. Així, la intenció és que tinguin "el suport de documents que permetin prendre decisions”, segons Alemany, que és conscient que la plantilla té “una responsabilitat molt gran” en aquests casos. Ara bé, no tothom fa la reserva en línia a través de la pàgina de Riu, fet que obliga la cadena a establir aliances amb touroperadors i agències.

Més dos milions d'euros en RSC

Però la roda de premsa d'aquest dijous a l'Hotel Riu Playa Park de platja de Palma s'ha centrat en bona part en les inversions econòmiques en RSC de la cadena hotelera. Segona ha explicat Alemany, la previsió és que enguany es destinin més d'1,5 milions d'euros, tot i que aquesta xifra s'espera augmentar fins als dos milions amb les aportacions especials destinades a pal·liar les conseqüències de la guerra a Ucraïna.

Després de la pandèmia, Riu ha aconseguit recuperar les dades d'inversió en RSC del 2019, amb l'objectiu de "transformar les comunitats en què opera la companyia i intervenir allà on estigui present". Ara bé, la directiva ha reconegut que una "assignatura pendent" és posar en marxa iniciatives de desenvolupament –i no només assistencials– a les Balears, i no descarten posar en marxa alguna mesura relacionada amb combatre el problema de l'habitatge de cara al 2023.

stats