Societat 21/05/2018

Tot el que cal saber de la nova ITV

Avui entra en vigor el decret que regula el nou procediment de les ITV a l’Estat espanyol, que elimina els defectes lleus i que controlarà el software del cotxe

Ara
2 min
Tot el que has de saber de la nova ITV

BarcelonaA partir d’avui la xarxa d’estacions de la ITV estrena el nou procediment que ha entrat en vigor aquest cap de setmana. La principal novetat de la nova ITV és el fet que els operaris tindran la possibilitat de connectar els cotxes posteriors al 2006 a un ordinador gràcies al sistema de diagnòstic OBD, que controlarà diversos sistemes electrònics com ara el control d’estabilitat o ESP, l’estat dels airbags, els tensors dels cinturons de seguretat, l’ABS i fins i tot els controls de velocitat i el sistema d’il·luminació del vehicle.

El nou protocol també pemetrà el control de les emissions amb una sonda que s’introduirà al tub d’escapament del vehicle, però que d’entrada no examinarà les emissions de NOx (els gasos perjudicials per als humans protagonistes del ‘Dieselgate’), sinó que tan sols examinarà les emissions de CO2. En aquest sentit, les autoritats espanyoles ja han avançat que les estacions de la ITV no mesuraran les emissions de NOx dels cotxes dièsel fins que la normativa comunitària els ho exigeixi formalment.

PREUS, SUSPENSOS I DATES DE RENOVACIÓ

El nou protocol estableix també que tots els inspectors de les estacions de la ITV hauran de ser tècnics superiors d’automoció de grau superior o hauran de disposar del títol d’electromecànica de vehicles de grau mitjà i acreditar una experiència mínima de tres anys. A més, els tècnics necessitaran diversos certificats de formació continuada presencial o telemàtica com a mínim cada tres anys.

En cas de suspendre l’examen d’aquesta nova ITV (el protocol és més exigent i desapareixen els defectes lleus) es podrà fer un segon examen en una estació diferent de la primera en què només certificaran que els defectes indicats pel primer test han estat corregits i no podran cercar defectes o deficiències noves.

Una novetat interessant d’aquesta nova ITV és la possibilitat de concertar visita fins un mes abans del venciment de la data sense que la revisió següent s’avanci. D’aquesta manera molts conductors no hauran d’esperar fins la data límit per concertar visita per dur a terme la nova ITV.

Ara bé, els cotxes que vulguin ser considerats històrics hauran de tenir, com a mínim, 30 anys d’antiguitat en comptes dels 25 actuals. Un símptoma més de l’envelliment del parc mòbil al nostre país.

Per acabar, tot i que encara no s’han confirmat les noves tarifes per part de les administracions autonòmiques, tot fa pensar que aquestes ITV més exhaustives, amb nou material i amb personal més preparat, tindran un increment proporcional en la factura dels consumidors.

stats