Societat 09/04/2021

La marca Krash retira la línia de maquillatge 'Sugar Daddy' que el Govern va demanar intervenir

L'empresa lamenten que "s'hagi descontextualitzat per la manca d'informació dels mitjans"

2 min
Imatge de la línia de maquillatge de la marca Krash.

PalmaLa marca de cosmètics espanyola Krash va anunciar ahir que retirava la col·lecció de maquillatge Sugar Daddy "davant la polèmica generada", segons va informar en un comunicat oficial a través de les xarxes socials. L'associació de consumidors Facua va fer una petició perquè es llevàs de la venda per "blanquejar la prostitució en normalitzar, amb la seva estratègia de venda, que les dones mantinguin relacions amb homes més grans que elles a canvi de regals, diners o altres prebendes". El Govern balear també va demanar dijous al Ministeri d'Igualtat que intervingués la línia.

L'empresa defensa en el comunicat oficial que la seva intenció "mai ha estat ferir, atès que en cap moment representa els valors de la marca". A més, ha puntualitzat que "el lema inicial sempre va ser 'Sigues el teu propi Sugar Daddy'" i per això lamenten que "s'hagi descontextualitzat per la manca d'informació dels mitjans". "Tots els distribuïdors retiraran la col·lecció tan aviat com sigui possible", conclouen.

Facua, per la seva banda, ha assenyalat que "la suposada descontextualització de la qual ha estat objecte la marca es contradiu amb els missatges publicats a les seves xarxes socials". D'acord amb l'associació, l'empresa indicava que Sugar Daddy o Mommy són termes que es fan servir "per referir-se a l'home o la dona que gasta doblers en benefici d'una relació, usualment sent la seva parella més jove i ell o ella amb freqüència gastant els ingressos en Krash Kosmetics".

Així mateix, la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, Mercedes Garrido, va sol·licitar al Ministeri d'Igualtat del govern de l'Estat que intervingués la línia de maquillatge per "incitar a la prostitució", segons va informar el Govern en un comunicat. La marca "normalitza la pràctica del suggar daddy", que representa la figura "d'un home d'una certa edat que espera la satisfacció dels seus desitjos sexuals per part d'una adolescent o jove (sugar baby) a canvi de regals, viatges o alguna altra compensació", segons el Govern.

Una empresa de gènere neutral

Cal tenir en compte, però, que la bandera de l'empresa és la inclusió: es defineix com a queer, de gènere neutral i té opcions per a totes les tonalitats de pell. A més, col·labora econòmicament amb la Fundació Eddy, que acull persones que han quedat sense llar a causa de la seva orientació sexual. De fet, el creador de la marca és Álvaro Kruse, el primer youtuber masculí de bellesa que aconseguí 100.000 subscriptors a Espanya.

stats