Societat 28/02/2019

Cort projecta set nous aparcaments per a Palma

L'objectiu és que els quatre aparcaments soterrats i els tres dissuasius descongestionin el trànsit a Ciutat

Maria Fuster
2 min
El batle de Palma Antoni Noguera, els regidors José Hila i Joan Ferrer i el seu equip de Mobilitat

PalmaL'Ajuntament de Palma ha presentat aquest dijous el projecte de set nous aparcaments, que, segons ha explicat el regidor de Model de Ciutat, José Hila, és una resposta a una "petició veïnal per descongestionar el trànsit d’entrada a la ciutat".

Els quatre nous aparcaments soterrats sumaran 2.258 places d'aparcament d'aquest tipus, que s'afegiran a les 12.342 places gestionades per la Societat Municipal d'Aparcaments i Projectes (SMAP), les concessions i els aparcaments privats.

Els aparcaments soterrats es construiran al carrer de Josep Darder Metge, a la plaça del Progrés, a l'avinguda de Gabrial Alomar i a la plaça de Toros. El que donarà resposta als barris de Son Canals i Pere Garau, l'aparcament de Josep Darder Metge, serà el primer projecte que s'executarà perquè les obres puguin començar el 2020 i tindrà 672 places. L'aparcament que s'ubicarà davall la plaça del Progrés i que disposarà de 388 places, començarà les obres quan estiguin enllestides el primer aparcament. El de les avingudes, que és una ampliació –de 428 places– del ja existent i donarà servei als barris de la Calatrava i Foners, es durà a terme quan retorni a l'SMAP l'any 2021. El de la plaça de Toros, amb 810 places, s'ubicarà al costat del Coliseu Balear. En total, el pressupost dels quatre aparcaments és de 30 milions d'euros.

Els tres aparcaments dissuasius complementaran els tres existents, Son Sardina, Son Moix i Son Fuster, i s'ubicaran al carrer d'Aragó, al corredor de Ponent i al de Llevant. El regidor de Mobilitat, Joan Ferrer, ha explicat que l'objectiu és que la gent deixi "el cotxe als afores de la ciutat i utilitzi el transport públic. Per fer-ho possible, l’EMT ha de ser la gran aliada”. El del carrer d'Aragó s'ubicarà al solar que es troba a la zona de sortida de la via de cintura i disposarà de 480 places, el del corredor de Ponent es preveu que es pugui ubicar en un solar de Portopí, tindràn 350 places, i el del corredor de Llevant està encara pendent de trobar un solar.

"Rompre la dependència del cotxe i planificar la ciutat amb una mobilitat sostenible amb vista als pròxims 15 o 20 anys" són dues de les premisses que es pretenen aconseguir amb aquesta proposta, segons ha explicat el batle de Palma.

L'Ajuntament ha destacat que aquests nous aparcaments tenen viabilitat econòmica, després de reduir el deute de l'SMAP 22 milions d'euros.

stats