Noguera: "L'aeroport de Palma no pot ser una màquina de crear ingressos que se'n van a Madrid sense cap retorn"

MÉS per Mallorca rebutja l'ampliació de Son Sant Joan

El coordinador de MÉS per Mallorca, Antoni Noguera, ha fet públic el rebuig de la formació a l'ampliació de l'aeroport de Son Sant Joan. Noguera ha reiterat la seva oposició el mateix dia que s'ha conegut la licitació d'una remodelació en aquestes instal·lacions valorada en 23 milions d'euros, segons ha explicat MÉS per Mallorca mitjançant un comunicat. Segons el coordinador dels ecosobiranistes, "la mobilitat dels residents és un dret i no pot ser un negoci". "Son Sant Joan no pot ser una màquina de crear ingressos que se'n van a Madrid, sense cap retorn", ha afegit. 

A més, Noguera ha assenyalat que "ara cal implementar mesures per al decreixement turístic i la desturistització i això és incompatible amb els projectes d'ampliar l'aeroport i intentar atreure més turistes".

Els ecosobiranistes han recordat que l'aeroport de Palma genera uns beneficis anuals de més de 200 milions d'euros, mentre que la reinversió ha estat nul·la. Així, Noguera ha reclamat més responsabilitat amb l'entorn. "Aena no pot continuar girant l'esquena a Mallorca, ha d'implicar-se directament en el canvi cap a un model de mobilitat sostenible i participar a fer possible que el tramvia arribi a l'aeroport", ha manifestat Noguera, qui també ha demanat la col·laboració d'Aena amb TIB i EMT per fer més accessibles les instal·lacions aeroportuàries al transport públic. 

El coordinador de MÉS també ha plantejat blindar la gestió pública de Son Sant Joan i fer-ne efectiva la cogestió. "Només d'aquesta manera podem rebaixar la pressió i garantir la connectivitat", ha dit. Altres mesures que ha proposat són la protecció de les zones humides del Pla de Sant Jordi, la integració paisatgística de les instal·lacions, dedicar els terrenys agraris de l'aeroport a produir cultius i generar llocs de treball de qualitat.

EDICIÓ PAPER 22/02/2020

Consultar aquesta edició en PDF