INFRAESTRUCTURES
Societat 08/06/2018

Inca podrà triar el model de ronda a partir del setembre

Ja s’han programat un seguit d’intervencions, moltes encara pendents de la redacció del projecte, per valor de set milions d’euros

M. Barceló
2 min
Signatura del conveni d’inversions del Consell a Inca en matèria de carreteres.

IncaLa consellera de Territori i Infraestructures del Consell de Mallorca, Mercedes Garrido, i el batle d’Inca, Virgilio Moreno, han signat el protocol d’actuacions que es duran a terme a la xarxa viària d’Inca.

Ja s’han programat un seguit d’intervencions, moltes encara pendents de la redacció del projecte, per valor de set milions d’euros. L’obra més important serà un tram de la ronda nord, entre la carretera de Selva i l’autopista, de la qual el mes de setembre es posaran a exposició pública diversos models perquè l’Ajuntament els debati i triï l’opció que li sembli més interessant.

“Hi ha la necessitat de pacificar el trànsit que passa per dins la ciutat. Feia molts d’anys que no es veia un compromís tan clar del Consell amb els inquers i les inqueres per millorar les carreteres que passen pel municipi”, ha assenyalat Garrido. “Amb aquesta signatura, el Consistori té la garantia per escrit que es farà la ronda i no com fins ara, que tot eren intencions sense cap compromís oficial ni cap projecte”, ha afegit el batle.

El Consell es compromet a fer una primera part de la ronda, en el tram que va des de la rotonda de Santa Magdalena, vora l’autopista, fins a la carretera de Selva. Llavors, el tram de circumval·lació que quedaria pendent es mantindrà en el Pla director sectorial de carreteres, per si en un futur fos necessari dur-lo a terme.

A hores d’ara, la obra amb projecte i pressupost definit és la rotonda d’accés al camí vell de Muro des de la carretera Inca-Sineu. La inversió és de 634.000 euros i la previsió és que les obres puguin començar enguany. Per la seva part, l’Ajuntament d’Inca es compromet a reduir la velocitat a 30 quilòmetres per hora al centre històric de la ciutat, a donar continuïtat a la xarxa de carril bici i també a crear aparcaments dissuasius.

stats