Societat 01/09/2020

Les famílies reclamen que 2n d'ESO sigui presencial a tots els centres

Les federacions de les Illes exigeixen criteris homogenis per aplicar la semipresencialitat i que es garanteixin els serveis d'extraescolars, menjador i escola matinera

Ara Balears
2 min
Imatge d'arxiu.

PalmaLes federacions de famílies d'Eivissa, Menorca i Mallorca, agrupades en la confederació COAPA Balears, han expressat preocupació per la "falta de concreció" de la Conselleria en aspectes claus sobre l'inici del curs. Ho han fet en un comunicat emès aquest dimarts en què demanen que s'estableixin uns criteris homogenis a tots els centres educatius per aplicar la semipresencialitat.

En aquest sentit, consideren que el fet que en alguns centres 2n d'ESO pugui ser presencial i en altres no és un "greuge comparatiu entre instituts, segons disposin o no dels espais suficients per desdoblar". És per això que reclamen que es garanteixi a tots els centres la presencialitat completa també a 2n d'ESO. A més, demanen que la formació en ensenyament digital sigui obligatòria per a tots els docents que no tinguin el coneixement necessari per impartir-lo.

Quant a les ràtios, opinen que per mantenir la seguretat sanitària s'haurien de situar entre 10 i 15 alumnes a Infantil, entre 15 i 17 a Primària i 20 a Secundària i Batxillerat. Asseguren que hi ha en aquests moments 30 centres que els han manifestat que no tenen espais ni professors a bastament per poder garantir la ràtio per sota dels 20 alumnes.

Les famílies subratllen que els serveis de menjador, extraescolars i escola matinera són "imprescindibles per a la conciliació laboral i familiar", i que per aquest motiu l'Administració hauria de garantir que tots els centres els ofereixin. També en l'àmbit de la conciliació exigeixen al Govern que doni resposta a través de mesures concretes que surtin de la Mesa de Conciliació, que Presidència va engegar al juliol.

D'altra banda, subratllen que la planificació del curs ha de garantir la presencialitat dels alumnes amb necessitats especials, discapacitat o vulnerabilitat social. I, per últim, reclamen una atenció educativa a distància "adient" per als alumnes que no acudeixin a l'escola per patologies que els fan vulnerables o perquè tenen algun membre de la família convivent en aquesta situació.

stats