Dimarts s'inaugura l'electrificació del tren fins a Manacor

Les obres per millorar el servei ferroviari des d'Inca queden llestes després d'una inversió de 40 milions d'euros

Serveis Ferroviaris de Mallorca ( SFM)  posarà en marxa dimarts que ve el tram de línia de tren electrificada entre l'estació d'e nllaç  d'Inca i Manacor.  El passat octubre ja es va inaugurar l'electrificació entre l'en llaç  i sa Pobla, de manera que a partir de dimarts es completarà la modernització de la línia entre Palma, sa Pobla i Manacor, després d'unes obres que han suposat una inversió de 40 milions d'euros, segons la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat.

D'altra banda,  SFM  s'ha compromès amb diversos usuaris del tren a estudiar si manté com a parada l'estació d'e nllaç  d'Inca, innecessària una vegada que s'ha completat l'electrificació de les línies, però el manteniment de les quals han sol·licitat, informa Efe.

Els qui ho reclamen varen organitzar dissabte una protesta a l'estació. Durant aquest mes,  SFM  analitzarà els efectes horaris de la mesura i al febrer es prendrà la decisió definitiva.

Amb la posada en marxa del tram del tren electrificat entre l'estació d'e nllaç  i Manacor, que se suma al tram fins a sa Pobla que està en marxa des de l'octubre, ja no és necessari que els trens facin parada a l'enllaç perquè els passatgers canviïn de vehicle.

Durant les obres d'electrificació de les línies, els passatgers feien transbord i passaven del tren elèctric que anava de Palma fins a l'e nllaç , al tren dièsel que unia aquesta estació d'Inca amb sa Pobla o bé amb Manacor.

El trajecte des de l'e nllaç  fins a Manacor es continuarà fent amb tren dièsel fins dilluns, i a partir de dimarts es farà amb un mateix vehicle des de Palma fins a la destinació final.

L'electrificació permet que el recorregut sigui més còmode i ràpid. Davant la petició dels usuaris,  SFM  estudiarà durant aquest mes de gener quines serien les implicacions tècniques i els efectes sobre els horaris i freqüències del trajecte total pel fet de mantenir una parada a l' enllaç.

EDICIÓ PAPER 24/10/2020

Consultar aquesta edició en PDF