OPINIÓ

Els aeroports de Balears, un espoli milionari

A les planes d’Economia, Bea Roselló ens explica avui detalls de la instal·lació més essencial per a l’economia pitiüsa:l’aeroport. És la porta de connexió amb el món per als illencs i la que permet a milers de persones fer-hi vacances cada any. Però a banda de ser el motor de l’ocupació pitiüsa, és una mina per a l’Estat. En un any, l’aeroport d’Eivissa ha aportat ni més ni menys que 32 milions de beneficis als comptes de l’Estat. És molt més rendible que Barajas. Iencara molt més que els aeroports que Zapatero i els alts càrrecs d’AENA decidiren plantar al primer lloc que els va passar pel cap sense el més mínim estudi de viabilitat econòmica. És dur contemplar la impunitat dels que hipotecaren l’Estat amb obres faraòniques sense cap ni peus, que a hores d’ara encara es repeteixen amb l’AVEa Galícia. Però és més dur encara veure que aquesta manca de capacitat es finança i fonamenta amb les aportacions no generoses, sinó absolutament injustes i insostenibles dels ciutadans de Balears. L’aeroport de Palma va aportar el 2014 158 milions d’euros de beneficis bruts a la caixa de l’Estat, un terç del total dels guanys d’AENA. La situació no té nom. “Patim” la saturació i les considerables molèsties de suportar 13 milions de visitants i assistim a com l’Estat s’endú sense retorn el que generen aquestes veritables màquines de fer doblers com són els aeroports illencs, i com a premi ens castiga amb un finançament ridícul. És ben hora que l’empresariat illenc uneixi forces per canviar aquest espoli, perquè no té altre nom. Si uns quants megaempresaris volen barallar-se amb el Govern per un euro al dia de l’ecotaxa, la resta convindria que posassin seny i el punt de mira on toca.

EDICIÓ PAPER 20/04/2019

Consultar aquesta edició en PDF