EXPLOTACIÓ COMERCIAL
Portada 01/10/2014

Palma permetrà pantalles digitals de publicitat en rotondes, avingudes i parcs

Els dispositius podran tenir una mida de 4 per 2 metres i n'hi podrà haver fins a un total de 60

Lluís Planas
2 min
Pantalles digitals similars a les que es podrien instal·lar a Palma. PLAYTHE

PalmaL'Ajuntament de Palma permetrà la instal·lació i explotació publicitària de fins a 60 tanques lluminoses en suport digital que es podran ubicar en llocs de la via pública com rotondes, avingudes i parcs. Entre aquestes ubicacions possibles hi pot haver, per exemple, les rotondes d'accés als polígons industrials, la via de cintura o la del cementeri, el passeig de Mallorca, el parc de la Mar, la zona verda de la façana marítima, el passeig Marítim de la Platja de Palma o el parc de la Feixina. Les pantalles lluminoses podran tenir una mida de 4 per 2 metres, i s'hauran d'instal·lar de manera que no superin els 2,20 metres d'altura i en un espai d'un mínim de 8 metres quadrats. En el cas de les rotondes, s'hauran de col·locar dos suports aferrats l'un a l'altre de manera que donin una visió de 360 graus.

L'equip de govern de Cort ha inclòs aquest tipus de suports publicitaris digitals en uns lots per a la concessió i explotació comercial i publicitària de la via pública de Palma durant deu anys prorrogables amb cinc més i en els quals també surten a concurs, després que la concessió de les actuals hagi revertit a l'Ajuntament, fins a 70 tanques publicitàries en sòl de propietat municipal, 500 mòduls de senyalització informativa lluminosa a la xarxa viària i 600 tanques metàl·liques en els passos de vianants, segons les condicions. La junta de govern ha aprovat aquest dimecres el plec de condicions per treure a concurs aquests lots amb un cànon mínim de 574.575 euros anuals. El corresponent a les tanques publicitàries digitals és el més elevat, amb 288.015 euros.

El portaveu del govern municipal, Julio Martínez, ha explicat que la decisió per treure a concurs aquesta explotació comercial a la via pública de Palma s'ha retardat per la crisi viscuda en el sector publicitari durant els darrers anys i que en tot cas es tracta d'una "prova" per comprovar quina és la resposta de les empreses interessades. Martínez ha defensat la novetat de les pantalles digitals de publicitat perquè suposa una "exigència de modernitat" que ja es troba "a qualsevol altra ciutat del món" i perquè, a petició del projecte d'Smart Office –per impulsar les noves tecnologies a Palma–, també "permetrà que l'Ajuntament informi els ciutadans". Com a exemple d'això ha posat la ciutat de Nova York, perquè l'11-S va fer servir aquests dispositius per donar informació d'emergències.

Ni vídeos ni moviment per no distreure els conductors

En qualsevol cas, per a les pantalles digitals, el lot que surt a concurs és la concessió per a la instal·lació, el manteniment, la gestió i l'explotació comercial publicitària de "30 suports lluminosos de tecnologia digital" que es podran ampliar amb 30 més durant els deu anys, prorrogables amb cinc més, de durada del contracte. En el plec de condicions s'estableix que en aquests suports digitals no es podran emetre vídeos o imatges en moviment, per no distreure els conductors, excepte si estan instal·lats en zones per a vianants.

En les condicions del concurs, atès que aquestes pantalles digitals no existeixen fins ara, s'ha dividit Palma en vuit zones i s'han assignat 54 possibles ocupacions, de manera indicativa i tenint en compte, segons s'especifica en el plec de condicions, la densitat de població i la saturació de l'actual mobiliari urbà existent, "cercant un equilibri per obtenir tant un rendiment econòmic com de no contaminació visual per a la ciutat".

stats