El SOIB obre noves oficines per al Llevant i el Pla de Mallorca

Donaran servei a nou municipis, que sumen una població de 88.000 habitants

El SOIB ha estrenat avui noves instal·lacions a Manacor per tal d'oferir un millor servei a la seva zona d'influència, nou municipis del Llevant i el Pla amb una població de 88.000 persones, segons ha remarcat la presidenta del Govern, Francina Armengol, que ha assistit, acompanyada per la batlessa de Manacor, Catalina Riera, a l'estrena.

Aquesta nova oficina, situada al número 44 del carrer de Menéndez i Pelayo de la ciutat de Manacor, a la cantonada amb l’avinguda de Baix des Cos, dona servei als municipis d'Ariany, Artà, Capdepera, Manacor, Petra, Sant Joan, Sant Llorenç, Son Servera i Vilafranca.

A les noves dependències hi treballen 16 persones del SOIB i 10 del SEPE, encara que el nombre d'empleats s'incrementa en funció de les campanyes. El personal del SOIB es distribueix en quatre persones a Orientació, quatre a Intermediació, cinc a Demandes, un auxiliar d'informació, una persona de seguretat i la directora de l'oficina. Les oficines poden tenir un màxim 32 treballadors.

"Creim que Manacor, com a capital de comarca, mereix unes instal·lacions que siguin còmodes per als usuaris i els que hi fan feina; per això, des de l’Ajuntament desitjam que l’atenció a la ciutadania i la qualitat dels serveis públics siguin uns dels trets diferenciadors de Manacor", ha explicat la batlessa.

"Per impulsar les polítiques actives d’ocupació també és important renovar i adaptar les infraestructures del SOIB, per tal que sigui un instrument proper i accessible per a la ciutadania i garantir uns serveis de qualitat a tots aquells que cerquen feina", ha afegit Francina Armengol, que ha recordat que fa anys s'invertien 720 euros per persona ocupada i ara se n'hi destinen 2.080.

Àrees de servei

La nova oficina del SOIB a Manacor ofereix tres àrees de servei: Demandes, Orientació i Intermediació. Actualment, hi ha 4.500 persones demandants, que a l'hivern poden arribar a més de 12.000 (amb una afluència de cites que el mes de desembre superen les 400 persones diàries).

Pel que fa a les ofertes, l'any passat en varen entrar 454 i prop de 1.900 usuaris varen passar per Intermediació. Fins a l'abril del 2018, se n’han atès 864 i s'han tramitat 107 ofertes. El nombre total d'ofertes gestionades, des del 2016 fins ara, puja a 954, i el nombre de candidats vinculats supera els 4.400.
 
Les obres de reforma i adequació de l'oficina han implicat una inversió de 306.000 euros. Les instal·lacions, que estan en funcionament des del mes de juny passat, disposen d’una planta baixa amb molta llum i àmplia. Com que els dos organismes públics són a peu de carrer, es millora l'accessibilitat dels usuaris.
 

EDICIÓ PAPER 17/03/2019

Consultar aquesta edició en PDF