25/03/2021

El vaixell encallat a Suez

1 min
El vaixell 'Ever Given', encallat al canal de Suez

La manera de desencallar un vaixell és reduir la seva càrrega perquè suri més, el calat disminueixi i s’alliberi del fons o de la riba que el reté. L'operació es pot fer o bé traspassant part de la càrrega, o bé buidant part del combustible. La primera alternativa suposa fer servir grues per hissar els contenidors i depositar-los a un altre vaixell o a terra. L’operació és senzilla, però pot durar dies. Si la quantitat de combustible que té emmagatzemat el vaixell és suficient, traspassar-lo a un petrolier col·locat a prop és fàcil.

El canal de Suez travessa el desert i, per tant, les tempestes de vent i sorra poden dificultar-hi la navegació, com ara ha estat el cas. Seria prudent que per als vaixells de grans dimensions hi hagués un remolcador d’acompanyament que els pogués ajudar en cas de deriva. En cas de previsió de vent fort, la navegació hauria de ser interrompuda. Les probabilitats que passi un accident són baixes, però les conseqüències, greus.

El bloqueig de la ruta més concorreguda del tràfic marítim mundial és un greu inconvenient amb conseqüències econòmiques significatives. És el producte de la probabilitat pel dany el que determina el risc. L’accident ho prova per la via dels fets.

stats