Aerolínies

La plantilla d'Easyjet se suma a Ryanair i convoca nou dies de vaga al juliol

USO crida els 450 tripulants de cabina de les bases del Prat, Màlaga i Palma a seguir les aturades de 24 hores

2 min
EasyJet té una flota integrada per 318 avions

BarcelonaLa reactivació del turisme, després de dos anys en què els seus treballadors han patit durament les conseqüències de la pandèmia, torna amb conflictivitat laboral. Primer van ser els tripulants de cabina de les bases espanyoles de Ryanair i ara són els de l'aerolínia britànica Easyjet els que han convocat nou dies de vaga al juliol per protestar contra el bloqueig en la negociació del seu conveni. Concretament, els 450 empleats de la companyia als aeroports del Prat, Màlaga i Palma estan cridats a una aturada de 24 hores els dies 1, 2, 3, 15, 16, 17, 29, 30 i 31 de juliol, coincidint amb el primer, el tercer i l'últim cap de setmana del mes. La convocatòria de la vaga l'ha presentat i anunciat aquest dimarts el sindicat USO, una de les dues organitzacions al darrere de les mobilitzacions a Ryanair.

"El motiu d'aquesta vaga no és un altre que la situació de bloqueig en la qual actualment es troba la negociació del segon conveni col·lectiu per als tripulants de la companyia. L'empresa no té interès en negociar la millora de les condicions laborals dels tripulants a Espanya perquè tinguem les mateixes condicions de treball que els que operen en altres bases europees com França i Alemanya", ha destacat Miguel Galán, secretari general d'USO a Easyjet Màlaga. El sindicalista recorda que l'equiparació salarial amb altres mercats de la low cost s'està debatent des del febrer, però encara no s'ha arribat a una entesa. De fet, la reunió d'aquest dimarts al SIMA (l'òrgan de mediació del ministeri de Treball) entre els representants dels empleats i la direcció de l'aerolínia per desbloquejar la negociació ha acabat de nou sense acord.

El sindicat argumenta que els tripulants d'Easyjet a Espanya tenen un salari base de 950 euros, 850 euros menys que els seus companys de França o Alemanya, i que la part variable del seu sou depèn de les hores de vol. "Les nostres bases són a ciutats molt cares i amb el salari base amb prou feines cobrim el lloguer o la hipoteca. Espanya té el sou base més baix per als seus tripulants de totes les bases d'Easyjet a Europa. Si voles moltes hores, pagues les factures, però a costa de reduir el temps de descans i realitzar un nombre més elevat d'hores de vol", critica Galán. Entre les millores que reclama USO per al nou conveni també hi ha un complement d'antiguitat, un increment salarial segons l'IPC durant la durada del conveni, l'abonament dels costos de manutenció dels tripulants durant els cursos que han de fer fora del territori nacional o la renovació anual dels uniformes.

stats