Economia 06/11/2021

Allargar la temporada turística, l'objectiu més clar del 2022

La Fundació Mallorca Turisme disposarà d'un pressupost de 8,3 milions d’euros l'any que ve, un 30% més que el 2021

2 min
Turistes a la platja de Can Pere Antoni.

PalmaL'àrea de Turisme del Consell de Mallorca té clar en què centrarà els esforços l'any que arrancarà en breu: allargar la temporada turística (que enguany ha salvat els mobles) i especialitzar l’illa en diferents "productes estratègics", com ara esports, MICE (bàsicament, turisme de negocis), turisme de rodatges, gastronomia, naturalesa, cultura i art. Ho farà amb 8,3 milions d'euros, una partida pressupostària que ha incrementat un 30% si es compara amb la del 2021. "Axò demostra l’esforç del Consell per donar suport a la indústria turística illenca en un any per consolidar la recuperació econòmica", diuen des de la institució insular.

Millorar el posicionament digital de la "marca Mallorca" i també la promoció turística digital de l'illa com a destinació seran objectius clau del 2022. De fet, segons han informat des de Turisme, una de les actuacions principals serà la línia de "comàrqueting", iniciada ja el 2020: "Es continuaran prioritzant les insercions en entorns tecnològics, fonamentalment webs, xarxes socials, campanyes a Google Display, campanyes de contingut de marca, butlletins d’informació i televisió". Es tracta d'una col·laboració publicoprivada, una aliança "imprescindible", en paraules d'Andreu Serra, per aconseguir les fites que s'ha marcat el departament.

A més, per conèixer el dia a dia i la situació en els mercats d'origen dels turistes i "detectar les necessitats de promoció", es mantindrà una "comunicació i unes relacions públiques permanents a través del servei d’agències en origen". El Consell té quatre agències que actuen com a delegacions de Mallorca a Alemanya, la Gran Bretanya, els països nòrdics i Espanya; "ara en tindrem una altra en el mercat francòfon", ha anunciat Serra.

Línies de subvencions

Una de les convocatòries que farà la Fundació Mallorca Turisme serà per a esdeveniments d’iniciativa privada "de fort impacte nacional i internacional". Es patrocinaran grans esdeveniments (1 milió d’euros), esdeveniments de menys envergadura (300.000 euros) i festivals audiovisuals (300.000 euros).

A més, diverses entitats rebran ajudes de fins a 150.000 euros per organitzar "actes de rellevància especial per allargar la temporada i diversificar el producte turístic". En són alguns exemples el Road to Mallorca de golf, la fira de luxe Do Not Disturb i el Campionat d’Espanya de ciclisme a Mallorca.

També es convocaran ajudes als ajuntaments per organitzar activitats amb repercussió turística per una quantia total de 200.000 euros. I, d'acord amb l’èxit de les quatre convocatòries del programa d’estades turístiques 'Gaudeix l’illa' per allargar temporada, es planteja una nova edició per a persones grans amb vista a la primavera (450.000 euros).

stats