Economia 27/07/2018

Turisme recorda les passes per tramitar les sol·licituds

És necessari adquirir places al consorci que les gestiona

C. Tudurí
2 min
La seu de la Conselleria, al carrer de Montenegro, registrarà a partir de dilluns més activitat a causa de la tramitació de places noves.

PalmaTot i que l’oposició i la patronal Habtur han criticat la complexitat de la nova normativa que afecta el lloguer vacacional i han assegurat que els ajuntaments tindran problemes per facilitar la tramitació de les noves llicències, a la Conselleria de Turisme s’espera que a partir de dilluns comencin a arribar sol·licituds per a noves llicències.

Fonts del Consell també s’han mostrat confiades que els ajuntaments podran expedir sense problemes els certificats que els habitatges estan en una zona apta, “ja que tenen tota la informació necessària per fer-ho”.

Davant el possible interès pels propietaris d’habitatges de demanar noves llicències, la Conselleria recorda que “és necessària la compra de places i la presentació d’una declaració responsable d’inici d’activitat turística (DRIAT), entre d’altres documents.

Certificat de zona apta

Les passes que s’han de seguir per poder comercialitzar un habitatge a través del lloguer vacacional comencen, segons explica la Conselleria, a l’ajuntament al qual pertany la casa.

Les persones interessades a iniciar alguna de les modalitats de lloguer turístic s’han de dirigir al consistori, on han de sol·licitar un certificat que l’habitatge es troba en una de les zones on, segons la zonificació del Consell de Mallorca, està permesa la modalitat d’allotjament turístic que volen oferir al seu habitatge.

Compra de places

Un altre requisit és la compra de places, que es farà al Consorci de la borsa de places, situat a la Conselleria de Turisme. És imprescindible presentar l’original i una fotocòpia d’aquest certificat municipal i també l’original i una fotocòpia de la cèdula d’habitabilitat de l’habitatge.

Al Consorci, a més, s’hauran d’entregar el document de sol·licitud de compra de places i el de domiciliació dels pagaments, disponibles a la Conselleria i també es pot descarregar de la web del Consorci.

La instituació serà l’encarregada de calcular el preu que s’ha de pagar per la comercialització turística de l’habitatge. Es farà d’acord als preus aprovats per la junta d’aquest organisme del dia 3 de juliol i el nombre de places que fixa la cèdula d’habitabilitat. El propietari ha de pagar per totes les places que inclou aquest document, sigui quina sigui la modalitat de comercialització elegida. Els preus són: 3.500 euros per plaça d’habitatge unifamiliar, que és per sempre, 875 euros en el cas dels plurifamiliars i 296,67 euros els que es lloguen només seixanta dies l’any. Tenen una durada de cinc anys. Els pagaments es poden fer de manerafracionada en cinc anys.

DRIAT

Entre els altres documents necessaris es troba la Declaració Responsable d’Inici d’Activitat Econòmica Turística (DRIAT), que la Direcció General de Turisme ha d’actualitzar amb els criteris establerts al PIAT de Mallorca. Aquest document es posarà a disposició de les persones interessades en la comercialització d’habitatges turístics a partir de dilluns.

Turisme modificarà a partir de la setmana que ve la resta d’impresos oficials que s’han d’adaptar al PIAT i que es podran descarregar de la pàgina web de la Direcció General o obtenir en paper a la Conselleria de Turisme.

stats