Ofensiva de Glovo contra Just Eat: obrirà la seva aplicació a establiments amb repartidors propis

La 'start-up' de lliuraments vol donar servei a grans empreses associades

La companyia de repartiment Glovo obrirà la seva aplicació a establiments que ja compten amb els seus propis repartidors, un model de negoci que ja fan servir altres aplicacions de lliurament a domicili com Just Eat.

D'aquesta manera, la 'start-up' barcelonina posa a disposició de les seves empreses associades la tecnologia de la seva plataforma. Un cop rep una comanda, és la mateixa Glovo qui la notifica a l'establiment associat. En cas que sigui el mateix establiment qui s'encarregui de lliurar la comanda, el client rep una notificació a través de l'aplicació de Glovo en la qual se l'informa que no ho rebrà a través de la seva xarxa de repartidors, tot i que pot continuar consultant el temps d'entrega i contactar amb el servei d'atenció al client de Glovo.

Amb aquest canvi, Glovo vol "donar servei a certs 'partners' molt grans que són en aquestes ciutats i que demanen la seva tecnologia i serveis", ha explicat a l'ARA una portaveu de la 'start-up'. Segons l'empresa barcelonina, l'objectiu és ser un "soci estratègic" de negocis petits i mitjans, per la qual cosa posa "al seu servei" la seva aplicació.

La decisió d'incloure empreses amb la seva flora de repartiment es va començar a implementar a principis d'any en una quarantena de ciutats espanyoles. El model de negoci per a Glovo es basa en el cobrament d'una comissió per cada comanda.

Glovo fa anys que arrossega litigis judicials amb els seus 'riders', que consideren que estan contractats com a falsos autònoms. De moment, diversos casos han acabat amb sentències en tribunals provincials amb quasi paritat entre les favorables a l'empresa i les favorables als treballadors. La 'start-up' també ha estat sancionada per la Inspecció de Treball.

No obstant, la companyia nega que tingui res a veure i assegura que la decisió d'acceptar repartidors dels establiments es deu a "la necessitat d'aportar noves opcions perquè els usuaris tinguin la possibilitat de demanar a qualsevol restaurant de la seva ciutat", segons un portaveu.

EDICIÓ PAPER 24/08/2019

Consultar aquesta edició en PDF