PROPOSTA CULTURAL
Cultura 25/01/2018

Escena Oberta presenta ‘Corriol’, basada en la repressió del 36 al Raiguer

Més teatre, literatura, cinema, exposicions i altres activitats. Explicau-nos les vostres propostes a info@arabalears.cat

Ara Balears
7 min

‘Corriol’ / Teatre

Teatre de Lloseta (carrer del Pou Nou, 1) / Dia 26 a les 21 h

‘Corriol’.

L’obra és interpretada per Escena Oberta i és dirigida per Miquel Suau. Es basa en fets reals succeïts al Raiguer durant la repressió de 1936. ‘Corriol’ no només és creat pel pas dels afusellats sinó també pel pas de la por i del silenci.

‘Todos los niños somos humanos’ / Teatre musical familiar

Llibreria Baobab (carrer de Guillem Galmés, 17. Palma) / Dia 26 a les 18 h

‘Todos los niños somos humanos’.

És el primer monòleg escrit per a nens a partir de 3 anys. És un monòleg musical intepretat per Juan Carlos Sola i escrit i dirigit per Víctor Contreras.

Joserra Rodrigo / Presentació de llibre i música

Espai Xocolat (Font i Montero, 18. Palma) / Dia 26 a les 20.30 h

'Pasión no es palabra cualquiera'.

Arriba de Bilbao per presentar el seu llibre ‘Pasión no es palabra cualquiera’ d'epifanies del rock i soul de publicacions a rockandrodiland i Exile Magazine.

‘He vist balenes’ / Teatre

Teatre Mar i Terra (carrer de Sant Magí, 89. Palma) / Dia 26 a les 20.30 h

He vist balenes.

Llum al final del túnel. La Impaciència és una companyia acostumada a afrontar els reptes més difícils. En aquesta ocasió, ha optat per portar sobre l’escenari una història original de Javier de Isusi, un autor de còmic basc, que amb l’obra ‘He visto ballenas’ ha obtingut importants guardons de la historieta gràfica com la nominació a millor obra en el Festival Internacional del Còmic d’Angoulême 2015 (França) i la nominació a la millor obra espanyola al Saló Internacional del Còmic de Barcelona 2015. ‘He vist balenes’ és un viatge narratiu a través de tres personatges marcats pel conflicte basc, la lluita armada d’ETA i els prejudicis socials.

‘La llamada’ / Cinema

Teatre de Capdepera (carrer del Col·legi, 18) / Dia 26 a les 20.30 h

"Pasión no es palabra cualquiera".

Ambientada a Segòvia, narra la història de Maria i Susana, dos adolescents de 17 anys que es troben al campament d'estiu cristià La brúixola, on van des de petites. Les dues senten passió pel reggaeton i l'electrolatino, però les aparicions de Déu a Maria començaran a canviar les seves vides... Adaptació cinematogràfica del musical homònim de l'any 2013, de gran èxit.

‘Las muchísimas’ / Teatre

Teatre Principal (Riera, 5A. Palma) / Dia 26 a les 20 h

Són elles, són ‘Las Muchísimas’

Es tracta d'un espectacle de dansa i de creació artística amb dones mallorquines, eslovenes i catalanes. En aquesta obra, les 17 dones s'aboquen amb atreviment i compromís a un projecte escènic construït a partir de la plena complicitat de tot l'equip. ‘Las muchísimas’ és un espectacle creat per Mariantònia Oliver i que neix de l’ampliació del seu primer treball, Las muchas, en el qual ja treballava el cos en el temps, la fragilitat, aquella que té a veure amb l’edat.

‘L’hostalera’/ Teatre

Auditori de Manacor (passeig del Ferrocarril, s/n) / Dia 26 a les 20 h

‘L’hostalera’.

Mirandolina porta l’hostal que va heretar del seu pare. Molts dels clients que hi arriben, especialment els homes, acaben rendint-se als seus peus, i molts s’hi estan molt més temps del que esperaven. Una tarda n’arriba un que sembla no voler saber-ne res i Mirandolina decideix fer-lo caure. A partir d’aquí arrenca una lluita entre dues bèsties tocades per la passió, l’amor i el joc de la seducció. Una comèdia plena de preguntes sobre el sexe, l’enamorament, l’amor… on comença un i acaba l’altre? Els sabem diferenciar quan un o l’altre ens arrosseguen? I si no ens arrosseguen? Què és això que tothom diu que experimenta amb un mateix nom però amb mil matisos diferents? Un joc ple de plaers, música i menjar. L’obra és escrita per Carlo Goldoni, versionada i dirigida per Pau Carrió i interpretada per Laura Aubert, Júlia Barceló, Javier Beltrán, Oriol Guinart, Alba Pujol, Ernest Villegas i Pau Vinyals.

‘El fil vermell’ / Cinema

CC Sa Nostra (Concepció, 12. Palma) / Dia 26 a les 18 h

‘El fil vermell’.

Xiaomei Espiro Rosselló, resident a Mallorca des dels set anys -ara en té 22-, quan va ser adoptada per una família mallorquina, s'estrena com a directora de cinema amb ‘El fil vermell’, un retrat íntim de la comunitat xinesa resident a Catalunya. La cinta aborda temes com la identitat cultural, el sentiment de comunitat i de família, i el redescobriment d'un mateix. "M'interessava la noció d'identitat cultural i el fet que cada vegada hi hagi més negocis xinesos a cada cantonada de les ciutats espanyoles", apunta.

Laura Ramis / Exposició

Addaya Centre d'Art Contemporani (C/ Alexandre Rosselló, 10. Alaró) / Fins al 31 de març

Laura Ramis.

Primera exposició individual a l'illa de l'artista mallorquina Laura Ramis de l'obra realitzada durant la seva estada com a artista resident a Addaya Centre d'art contemporani. Laura Ramis va estudiar Belles Arts a Salamanca. Actualment viu i treballa a Madrid. Ha exposat de manera individual A Espacio Experimental (Universitat de Salamanca, 2012); DÓNA2 Centre d'Art de Salamanca (2012); Art Santander (2013); ArtMadrid (2014); Estampa (2016); Galeria Rafael Pérez Hernando (2014 i 2017). Ha participat en convocatòries com a Obra Oberta (Caixa d'Extremadura); mulier, mulieris o Jóvenes Pintores (Fundación La Gaseta) i mostres col·lectives a Madrid, Castella i Lleó i Mallorca. Recentment ha participat en la fira Artissima juntament amb Rafael Pérez Hernando, galeria amb la qual col·labora de manera habitual.

‘Marcos Vidal. Escultures 2011-2017’ / Exposició

Sa Mina (Reis Catòlics, 32. Lloseta)

‘Marcos Vidal. Escultures 2011-2017’.

Marcos Vidal Font (Vitoria-Gasteiz 1967) viu i treballa a Sineu. Aquesta exposició serveix a l'artista per fer una revisió dels darrers sis anys de treballs d'escultura i instal·lació. Es complementa amb l'edició d'un catàleg amb textos del regidor de Cultura, Francesc Abolafio Moyà, i del comisari d'art, Fernando Gomez de la Cuesta. Aquesta revisió inclou treballs realitzats a diferents espais expositius, residències i espais públics, com la Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca, el Casal Solleric de Palma, la galeria Addaya a Alaró, el CCA d'Andratx, l'Institut Cervantes de Sofia a Bulgària, la residència Lichtemberg Studios a Berlín i la fundació privada Hilvaria Studios a Holanda, entre d'altres.

‘FluPlu’ / Exposició

Casal Son Tugores (Alaró) / Fins al 31 de gener

‘FluPlu’.

El Casal Son Tugores acull l'exposició de Keila Alaver (Paraná, Brasil, 1970), qui a decidir quedar-se a Alaró fins a finals de desembre després de la seva residència el passat mes de Setembre a Addaya Centre d’Art Contemporani. L'artista Brasilera investiga objectes representatius de la cultura on ella es trobi que hagin desaparegut a poc a poc del mercat, sigui per la falta d'interès dels consumidors, sigui per l'alteració en la cadena de producció local, sigui perquè han estat reemplaçats per objectes provinents del sistema de producció a gran escala, essent el seu valor de mercat més econòmic i, a més, no tenen connexió amb les peculiaritats del lloc. Keila reprèn, doncs, la qualitat dels objectes escollits, utilitzant l'apropiació com a procediment per a la creació del seu propi treball.

'Anglada-Camarasa. Racons predilectes' / Exposició

CaixaFòrum (plaça de Weyler, 3. Palma) / Fins al 2 de setembre

Anglada-Camarasa. Racons predilectes.

Anglada-Camarasa va fer del paisatge de Mallorca un dels seus motius predilectes. Tot i que ja l’havia cultivat en la seva època d’aprenentatge a Catalunya (1886-1894) i puntualment en un viatge a la Bretanya el 1904, la llum mediterrània i l’orografia de Pollença li ofereixen un nou escenari, que aprofitarà amb escreix i en el qual trobarà nous camins per a la seva pintura. Tal com havia fet a París amb altres temes, Anglada continua treballant amb el seu rigorós procediment: observar detingudament el seu entorn, trobar l’objecte, captar-ne l’essència en una nota ràpida i, un cop al taller, donar forma a l’obra definitiva, més complexa. És un procediment llarg, que li exigeix temps i concentració. Vigila amb cura tots els detalls, des de la composició fins a la presentació del tema, des de la llum fins a la sensació de matèria i el color, superposant capes successives de pintura que ha de deixar assecar per obtenir l’efecte desitjat. Espera dies, de vegades mesos, per tornar a viure l’instant adequat o trobar l’efecte precís de llum que incideixi sobre el tema prèviament escollit.

‘Eva Kircz’ / Exposició

Can Prunera Museu Modernista (carrer de la Lluna, 86 i 90. Sóller) / Fins al 28 de gener

‘Eva Kircz’.

Eva Nina Kircz (Amsterdam 1950) ha treballat com a pintora des de 1971 i ha viscut en el petit poble de Sóller des de 1976. Des de 1987 fins avui, passa tres mesos cada any viatjant per l’Índia i altres països asiàtics a la recerca de diferents indrets que la puguin inspirar. En el seu llenguatge plàstic, la llum hi té un significat primordial. Tant en la pintura com en la fotografia, hi plasma les partícules de llum en constant moviment, com si es tractés d’una dansa. A més, Eva, queda encisada per la refractació de la llum a la natura, i sobretot, a l’aigua, on el seu constant moviment fa que la llum es transformi en infinitats de colors com veiem a les seves fotografies.

‘Miró mai vist’ / Exposició

Fundació Pilar i Joan Miró (c. de Saridakis, 29. Palma) / Fins al 28 de gener
‘Miró mai vist’ .

‘Miró mai vist’ commemora el 25è aniversari de l’obertura al públic de la Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca i, com la mateixa col·lecció, se centra en el darrer període de creació de l’artista a l’illa, des que s’hi instal·la el 1956 fins a la seva mort, el 1983. L’exposició reuneix una singular selecció d’obres mai exposades a la Fundació, algunes d’inèdites i fins i tot sense catalogar, que es mostren ara sota una perspectiva insòlita. Les 95 obres que s’hi exposen varen sortir del Taller Sert i Son Boter entre els anys 60 i 70, i passaren després a mans d’amics, institucions de renom i col·leccionistes privats; es dispersaren per llocs diversos. ‘Miró mai vist’ aconsegueix reunir aquestes peces úniques al lloc on varen ser concebudes, el territori de la fundació que Miró va fer possible, en un camí de tornada que celebra el regal de l’artista a la ciutat.

stats