Publicitat
Publicitat

COMERÇ

Un aparador del luxe a la recerca dels turistes més rics

Acaba el Mallorca deluxe weekend, la fira per als adinerats

Aparcats a les portes de les Bodegues Suau, en plena zona industrial del Pont d'Inca (Marratxí), els vehicles de luxe esperen cridar l'atenció d'un segment de la població que, malgrat la situació econòmica, es pot permetre capricis.

Els rics, residents, població flotant o visitants ocasionals s'obren pas com a nou nínxol de mercat per a emprenedors i administracions. L'objectiu primordial del Mallorca deluxe weekend és posar les coses fàcils per a les persones de cartera fàcil i compte corrent poderós, i posar les Illes en el mapa del turisme opulent. Un sector que es contraposa al viatger del tot inclòs que ha caracteritzat part de l'oferta de la destinació turística Balears els darrers anys. Enfront de les famílies que volen un paquet tancat amb vol, estada i pensió completa, sol i platja i animació d'hotel, s'erigeix amb força un nou segment: el d'aquells que volen viure una experiència única sense que els diners importin gaire.

"Són majoritàriament estrangers", afirma Fernando Castellanos, promotor del Mallorca deluxe weekend. Alemanys, anglesos, escandinaus i, ara, també russos. Cerquen luxe i exclusivitat, just allò que el Mallorca deluxe weekend vol oferir. Segons un estudi ofert per la mateixa organització, aquells que guanyen més de 100.000 euros anuals o disposen de rendes per valor de més de 750.000 euros són potencials compradors d'objectes i immobles de luxe. A aquests dos perfils s'uneix el del jove professional liberal sense càrregues familiars i aquells que, sense complir cap de les característiques anteriors, de tant en tant es fan un homenatge. També és gent que ja sol visitar les Balears, alguns dels quals amb casa pròpia i ganes de passar inadvertits. És a ells a qui es dirigeix aquesta primera edició del Mallorca deluxe weekend, que acabà ahir.

Més enllà dels vehicles d'alta gamma, la mostra organitzada per Castellanos i apadrinada per membres de la societat benestant de Mallorca, com Tummi Bestard i Cristina Macaya, ha reunit empreses i professionals de diferents àmbits que potencialment poden resultar del grat de compradors sense problemes a finals de mes. S'ofereixen urbanitzacions luxoses, hotels i residències, productes gastronòmics de la terra, joies i rellotges, art, embarcacions...

Un dels professionals que ha tingut aparador al Mallorca deluxe weekend és Alberto Morano. El doctor Morano, especialista en medicina estètica amb clínica a Palma, explica que "els clients que prefereixen venir a Mallorca per efectuar-se retocs estètics van en auge, sobretot entre el mercat turístic rus. Desconfien dels productes com el bòtox que s'apliquen a les clíniques del seu país". No obstant això, Morano aclareix que al seu establiment el turisme de cirurgia estètica és minoritari i que el gruix de la clientela acudeix a operar-se per causes patològiques.

Etiquetes