Publicitat
Publicitat

30 anys “escoltant” els qui més ho necessiten

Enguany el Telèfon de l’Esperança de les Illes Balears fa 30 anys. Durant tres dècades, han estat moltes les cridades que han atès però, com recorda Maria Vicens, voluntària des que es va posar en funcionament l’associació, “mai no n’hi ha una d’igual”. A 79 anys, Vicens confessa que, tot i ser una tasca dura, “és molt gratificant i et fa créixer molt com a persona. Durant aquests 30 anys he fet feina amb tot el meu cor, però jo crec que he rebut moltíssim del que han compartit amb mi les altres persones” .

“La formació del voluntariat és molt important, perquè és un voluntariat molt específic i delicat”, explica Mariano Gastalver, director de l’entitat. El procés de formació i preparació per poder atendre cridades dura dos anys. “Hem d’aprendre a manejar emocionalment tot el que ens transmet una persona que necessita ajuda per una situació de crisi forta, i això no es pot fer en un dia”, afegeix Mauro Garcia, psiquiatre. “A vegades no és fàcil escoltar”, reconeix Vicens, però “quan aprens a escoltar i a empatitzar amb la gent, la manera de xerrar amb les altres persones del voltant canvia”.

Etiquetes