Publicitat
Publicitat

Messi, el futbolista més mediàtic

Des de fa uns anys es publica un informe sobre "el valor mediàtic del futbol" a càrrec del grup d'economia, esports i intangibles format per diferents professors universitaris liderats per Francesc Pujol (Universitat de Navarra) i Pedro García del Barrio (Universitat Internacional de Catalunya).

Aquests informes calculen qui és el futbolista, el tècnic i el club més mediàtic en funció de dos components: la popularitat, calculada en funció de la presència del personatge en pàgines web, i la notorietat, basada en l'aparició a la premsa escrita en mitjans d'arreu del planeta. A l'espera de l'informe d'aquesta temporada, cal destacar que les dues darreres temporades Lionel Messi queda com el futbolista més mediàtic, per davant d'un Cristiano Ronaldo que era el més conegut ara farà tres temporades. De fet, mai s'havia detectat que un futbolista fos tan popular com Messi durant el 2010. L'argentí té un valor mediàtic del 22,3%, un percentatge que vol dir que Messi ha rebut una atenció mediàtica en forma de notícies 22 cops superior a la mitjana dels altres futbolistes que juguen la Lliga de Campions. Messi, doncs, no és només qui més ven, qui més contractes publicitaris firma i qui més títols guanya. També és el futbolista més conegut. Fet totalment relacionat amb les peticions que rep per fer campanyes publicitàries.

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 04/12/2016

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT