Publicitat
Publicitat

Els clústers de la moda i l'alimentació entren a l'agenda municipal d'Inca

Suport unànime de tots els partits a la proposta d'El Pi per a la reactivació econòmica

El ple municipal d'Inca ha aprovat demanar al Govern la 'clusterització' dels sectors industrials de la moda i de l'alimentació i que la base del seu desenvolupament sigui la ciutat d'Inca. La proposta, que parteix del grup municipal d'El Pi, en el govern del pacte de centreesquerra, ha tingut el suport de tots els partits, que entenen aquest procés com un impuls important per a la reactivació econòmica de tota la comarca del Raiguer.

Actualment, els clústers actius estan relacionats amb el món turístic i queden per desenvolupar els de la construcció, el de la prestació de serveis de salut, el nàutic, el de la moda i el de l'alimentació. Segons el portaveu d'El Pi, Gori Ferrà, Inca té avantatges estratègics per esdevenir la seu dels dos darrers. En el de la moda per l'històric lligam d'Inca amb el camp de la pell i en el de l'alimentació per la forta implantació del sector a la comarca.

Un dels punts que es creuen més idonis per donar cobertura als dos clústers és el centre BIT de la ciutat, per al qual també es té demanada una intervenció de recuperació de les instal·lacions que en el darrers anys s'han fet malbé per la manca de manteniment. Segons Ferrà, a hores d'ara ja hi ha un projecte de reforma per 248.000 euros per fer l'edifici més accessible i eliminar algunes deficiències estructurals del bloc situat a la zona industrial.

Proposta al Parlament

A partir d'ara, haurà de ser el Govern qui respongui a la petició de tota la corporació inquera. La proposta, presentada i aprovada en el ple d'aquest dilluns, també tindrà una versió semblant al Parlament, on El Pi demanarà un pronunciament a favor de crear els dos clústers que suposarien, segons el partit regionalista, un impuls econòmic en format de creació de grups empresarials, treballant en coordinació i atenent les seves característiques comunes i complementàries.

 

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 10/12/2017

Consultar aquesta edició en PDF