Cotxe elèctric
Suplements 29/06/2022

Volkswagen Id.Aero: com el Passat de sempre, però elèctric

Els de la Baixa Saxònia presenten la seva primera berlina elèctrica, un vehicle destinat a consolidar la gamma ID als cinc continents

3 min
Volkswagen ID.AERO

Un Passat en format elèctric. Si fa no fa el nou Id.Aero –aquest és el seu nom provisional, possiblement s’acabarà anomenant Id.7 o algun altre número- ve a ser l’equivalent del Passat en format de zero emissions. És sorprenent que Volkswagen ha esperat fins al sisè model de la gamma Id per presentar un vehicle amb carrosseria berlina de tres volums, però la realitat és la que és i les berlines ja no són els vehicles de moda.

De fet, el nou Id.Aero és un cotxe pensat per a la Xina, on es començarà a comercialitzar abans que enlloc més a tot el planeta. Més endavant, a mitjans del 2023, Volkswagen en presentarà la versió occidental, força similar a la xinesa, i que fabricarà a la planta de cotxes elèctrics que està construint a la ciutat alemanya d’Emden, al nord-oest del país, molt a la vora de la frontera amb els Països Baixos.

Volkswagen Id.Aero.
Volkswagen Id.Aero.

El Volkswagen Id.Aero deu el seu nom als mots aerodynamics roominess (aerodinàmica i amplada) per les seves mides i la configuració de la seva carrosseria, amb un fantàstic coeficient aerodinàmic de 0,23, però la versió comercial seguirà la nomenclatura dels models actuals (Id.3 , Id.4 , Id.5 i Id.6 ). Com tota la resta de models elèctrics de Volkswagen, el nou Id.Aero farà servir la plataforma modular MEB, i disposarà d’unes bateries de fins a 77 kWh de capacitat allotjades a la part posterior del vehicle que li permetran homologar autonomies de més de 600 quilòmetres. 

Com sempre, el tema de les autonomies reals i homologades en els vehicles elèctrics és un punt polèmic i no sempre realista, ja que les marques –totes les marques– homologuen els consums en cicles WTLP en les condicions més favorables possibles. Aquí Volkswagen ha fet un exercici de sinceritat i ha publicat les autonomies reals de les seves tres variants de bateries. Així doncs, els models d’accés amb bateria de 45 kWh podran fer entre 230 i 330 quilòmetres reals, la versió de bateria intermèdia de 58 kWh arribaria a una forquilla d’entre 300 i 420 quilòmetres reals, i la versió de bateria més gran amb 77 kWh de capacitat podrà fer entre 390 i 550 quilòmetres reals.

Volkswagen Id.Aero.
Volkswagen Id.Aero.

A nivell estètic el nou Id.Aero destaca per mantenir la recepta clàssica de les berlines de Volkswagen, sabent combinar a la perfecció elegància i esportivitat en un sol vehicle, i recorda la línia estètica iniciada amb els Passat i Arteon amb motors de combustió. De fet, a ningú se li escapa que el nou Id.Aero vindrà a omplir el buit del Passat, que ja no es ven a Europa amb la carrosseria de tall berlina o de tres volums. A més, cal sumar-hi el fet que Volkswagen hi ha fet servir algunes solucions estètiques i tecnològiques curioses i innovadores, com ara unes motllures lluminoses que recorren tota la carrosseria del vehicle, nous fars amb tecnologia Matrix led Iq.light amb més potència d’il·luminació i manetes de les portes amagades que s’activen només de pressionar-les lleugerament amb la mà. 

Els interiors del nou Id.Aero, per la seva banda, són funcionals, elegants i minimalistes, presidits per una gran pantalla central que assumeix pràcticament tots els comandaments i funcionalitats possibles d’aquest vehicle connectat, que a més podrà actualitzar les seves aplicacions i el seu software a distància quan es connecti a la xarxa de manera automàtica.

stats