El turisme de luxe s'enforteix

La FEHM organitza Essentially Mallorca amb l'objectiu d'impulsar el turisme d'alt poder adquisitiu

Ara Balears
14/10/2014
2 min

La Federació Empresarial Hotelera de Mallorca (FEHM) ha organitzat aquest dijous una jornada centrada en el turisme de luxe, en el marc del projecte Essentially Mallorca que lidera des de fa tres anys amb la implicació de 20 empreses de diferents branques del turisme.

Després de la inauguració del conseller de Turisme i Esports, Jaime Martínez, el president, Aurelio Vázquez, ha fet referència a la inquietud de la FEHM a la "recerca reactiva d'alternatives a la situació actual". Així, ha assegurat que els principals problemes del sector són "la concentració de l'activitat en molt pocs mesos i la prevalença del monocultiu turístic de sol i platja". Per això, ha emplaçat les empreses que es dediquen al turisme a alinear estratègies que permetin a Mallorca "posicionar-se com una de les cinc destinacions de luxe a nivell mundial", i ha afirmat que "és una qüestió de voluntat, de recursos, d'iniciativa i de perseverança".

Respecte a les xifres, s'ha exposat que el turisme de luxe està creixent a un ritme superior al 15% en els últims deu anys segons l'Organització Mundial del Turisme (OMT). En el cas de Mallorca, aquest creixement és encara més gran i supera el 25%. La despesa mitjana en la destinació en un turisme de luxe és tres vegades superior a la despesa d'un turista estàndard.

A la taula rodona han participat Cristina Martin, presidenta de Luxury Spain; Monica sopo, CEO the Lab Room; Elena Bermudez de Castro, Directora de Màrqueting i Comunicació CHOPARD Spain; Miguel Angel Aguirre, Director General d'Edelman - Espanya; Pedro Garcia Noblejas, director de màrqueting i Nou Negoci de Interbran; i Fernando Rimblas, director de la revista 'Gentleman'.

Alguns dels aspectes més destacats durant les intervencions dels ponents han estat la necessitat de focalitzar la segmentació, la diferenciació pel que fa a productes i tipus de client, la professionalització de les marques i la retenció de talent, la importància de la inversió en qualitat i innovació i la perseverança, conclusions que ha sintetitzat la vicepresidenta executiva de la FEHM, Immaculada Benito, en la cloenda de la jornada.

stats