Teniu tot el que s’ha de tenir per trepitjar la sorra?

A la platja, quan ens traiem gairebé tota la roba, només els complements de bany ens fan únics

Teniu tot el que s’ha de 
 Tenir per trepitjar la sorra?
Joan Callarissa
08/08/2016
5 min

BarcelonaAmb menys roba tots som més iguals i això a moltes persones no els agrada gaire. Amb l’arribada de l’estiu, aquest fet és més present que mai, ja que deixem de portar abrics, bufandes, guants, barrets i tota mena de complements que ens ajuden a diferenciar-nos els uns dels altres. Fins i tot, ens desfem de les joies, ja que són les que més marques deixen en el bronzejat.

Davant d’aquest panorama, els complements de bany són l’única alternativa per aconseguir un estil propi enmig de la massa humana que assalta el litoral els mesos d’estiu. Tant és així, que la majoria de marques renoven cada cop amb més freqüència tots els utensilis que ens emportem a la platja, que lluny de ser neutres i aguantar diversos estius, ja són pura tendència. Any rere any, hi ha més complements i són més diferents entre si. Anar a la platja implica triar entre un ventall molt ampli.

Ho saben bé a l’empresa Textura, on l’adaptació a l’usuari és tan precisa que ofereixen fins a sis tipus de tovalloles. “Per una banda, ens adaptem al banyista en l’àmbit pràctic i, per l’altra, en l’àmbit estètic”, explica Ester Quintela, cap de màrqueting de l’empresa, que assenyala que a Textura hi ha línies de tovalloles amb diferents estètiques però també de diferents materials.

“Les primeres són les de rus de tota la vida, que assequen molt quan sortim de l’aigua. Però també en tenim unes altres, de niu d’abella, que assequen igual però pesen la meitat. Això és un gran avantatge per a famílies amb nens petits, en què una persona ha de carregar amb les tovalloles de tots”, diu Quintela. Si no hi ha intenció de banyar-se, afirma que el millor són les de fil, en què “podem prendre el sol i, com que són tan maques, les podem fer servir de pareo quan marxem de la platja”. Tanmateix, és habitual que un cop som a la platja acabem decidint que sí que ens volem capbussar. Per això, diu Quintela, a Textura tenen dos tipus de tovalloles mixtes, “amb rus i fil o amb rus i gasa, que encara pesen menys que les altres”. Et permeten assecar-te bé i, a més, marxar ben maca de la platja utilitzant-les com un pareo per l’anvers”, explica. Quintela explica que les tendències dels complements de bany passen cada cop més per mides grans. “Tenim un model que fa dos metres per dos metres, que està disponible en rus i en tela de pareo, que té un forat al mig per poder clavar-hi el para-sol. Està vivint un gran auge perquè és molt còmode, tant per a les parelles com per a famílies que van amb bebès”, apunta.

Per acabar, Quintela també indica que una última tendència de la marca, en relació als complements de bany, ha sigut fer evolucionar l’estètica dels necessers cap a la dels clutch. “D’aquesta manera, et pots emportar al xiringuito les coses més essencials sense la necessitat d’anar amb un necesser a la mà. És com una petita bossa amb el color i el material que més t’agrada i queda molt millor”, assegura.

Una tovallola rodona

Lluny de les marques que proveeixen d’una extensa varietat d’ítems, hi ha les que se centren només en un nínxol concret i que sempre opten a convertir-se en un hit. Això és el que els ha passat aquest estiu a la Udane i al Nathan, una parella que amb les seves tovalloles rodones ha triomfat arreu del món. Ho explica a l’ARA ella, que diu que estan “molt contents amb la rebuda”. Fa escassament un any van treure una col·lecció de dues tovalloles sota la marca Joyce and Jules, el nom de les dues àvies maternes de la parella, que són les que els van transmetre l’amor pel mar.

A més dels estampats, inspirats en els seus “viatges, el mar, les seves aigües, els coralls i els colors”, el gran argument és la forma rodona, cosa que té avantatges molt pràctics per als seus usuaris. Per exemple, “més espai, ja que la superfície de la tovallola és el doble que la convencional”, explica la Udane. Però això no és tot, ja que també són molt útils per encarar-se bé al sol, cosa ben necessària si es vol un bronzejat perfecte. “Les nostres tovalloles permeten posar-se de cara al sol sense haver de canviar de lloc la tovallola ni moure tots els teus trastos”, assenyala la Udane.

Fetes de cotó gruixut i amb serrells, les tovalloles han tingut molta acceptació en famílies amb criatures. “Els nens adoren les nostres tovalloles, els agrada la seva forma, la troben molt divertida, i els colors cridaners i vius”, explica la fundadora de la firma, que no pot amagar que la quitxalla en són “els màxims fans”. L’èxit que més els ha satisfet, però, és el que han tingut a Austràlia, “on hi ha moltes més marques que aquí però, tot i això, hem trobat el nostre forat”, explica la Udane, que ven aquestes tovalloles d’un metre i mig de diàmetre a través de la seva web per 65 euros.

CoseCose crea les seves bosses a partir de teixits vintage

Igual que ells, qui també se centra en productes concrets és Ruth Amat, fundadora de la marca CoseCose, que comercialitza bosses de tot tipus a través de la botiga online Etsy i d’Instagram. La seva especialitat són les bosses de tela que cus al costat de la Carmina, la seva mare. Aquesta marca, que és de producció 100% catalana, opta per bosses “fetes a partir de reciclar teles vintage,, ja que són fruit de la inspiració que ens generen les teles que trobem en cada viatge que fem”. Aquesta singularitat en la producció és el que fa que cada cop més persones es decantin per aquesta opció handmade d’alt valor afegit, tant en l’àmbit mediambiental com en el dels acabats. “Tenen un folre interior de teles escollides amb cura que les fa boniques també quan estan obertes. A més, a l’estiu són molt pràctiques per ficar plegades dins d’una maleta quan marxem a un destí de platja”, diu Amat. Finalment, un últim atribut les fa especialment pràctiques: “Les que tenen nanses de cuir, tenen un sistema que les fa extraïbles i que permet posar-les sense cap problema a la rentadora”.

“Aquest estiu ens hem decantat pels estampats de flors vintage, que hem acompanyat de cuir, ràfia o jute”, explica la creadora, que assenyala que sempre posen cremalleres perquè totes les bosses siguin més pràctiques per als seus propietaris. Després de tres anys en marxa, Amat celebra que hi ha moltes clientes que han fet seu l’estil “actual però no de pura tendència” de la marca, perquè repeteixen temporada rere temporada.

Inflable en forma de pizza

D’Instagram a l’aigua

Però mentre molts complements són habituals any rere any, n’hi ha d’altres que apareixen sense avisar. El bolet d’enguany són els inflables, que per a adults estaven en hores baixes i ara tots coneixem algú que en té un. La seva tornada s’ha gestat a Instagram, on influencers de la talla de Chiara Ferragni, Kendall Jenner o Taylor Swift els han convertit en un must. Però més enllà de les seves il·lustres usuàries, l’èxit dels matalassos del 2016 rau en les seves formes.

Un devessall de marques s’han inspirat en la tendència de l’ugly fashion perquè siguem els més ugly fashion hipsters: prenent el sol a sobre de flamencs inflables, a sobre de talls de pizza o surant dintre de dònuts roses arrebossats de toppings. I és que si l’objectiu és singularitzar-se a través dels complements de bany no hi ha res millor que fer-ho a sobre d’un unicorn blanc i daurat com els que comercialitzen botigues online com Awesome inventions, Funboy, Floatie Kings, Flamingueo, l’espanyola Oui Oui o Giantflamingo. Amazon és també una de les botigues que més èxit té en aquesta nova generació d’inflables, que, a més dels colors cridaners i l’estètica pop, tenen un altre element en comú: són de dimensió XXL.

stats