Pronovias obre ‘flagships’ a Berlín, Roma i Brussel·les
La firma de moda nupcial catalana Pronovias ha augmentat el ritme per poder arribar a temps al seu objectiu de doblar la facturació el 2020. L’empresa presidida per Alberto Palatchi va anunciar ahir l’obertura de tres flagship stores (botigues insígnia) en tres importants capitals europees: Berlín, Brussel·les i Roma. Les dues primeres inauguracions suposaran per a la companyia estrenar-se en els mercats alemany i belga, respectivament, mentre que amb la botiga de Roma la companyia ampliarà la seva presència a Itàlia, també a la capital, on ja hi té botiga. Actualment l’empresa, que és una de les més grans del món en moda nupcial, té 155 botigues repartides per 105 països i el 2013 va facturar 160 milions d’euros.
En tots els casos el tipus de botiga que Pronovias ha dissenyat per a aquestes noves obertures és la de grans establiments, en la línia de la botiga que va inaugurar recentment a la rambla de Catalunya de Barcelona, que és la més gran que té a Europa. Els establiments responen, doncs, al nou concepte que vol potenciar la companyia, que passa per reforçar la presència en ciutats en què ja en tenia i desembarcar allà on no hi havia botigues en bones ubicacions i amb l’objectiu de tenir més visibilitat.
A Brussel·les l’empresa tindrà una botiga de 500 metres quadrats situada a la plaça Stéphanie, a pocs metres de l’avinguda Louise, al cor comercial de la capital belga, segons va informar l’empresa en un comunicat. L’establiment tindrà quatre salons i nou emprovadors. A Berlín, mentrestant, l’empresa de Palatchi també s’estrenarà amb una botiga en una zona comercial, el carrer Kurfürstendamm, amb un establiment de 600 metres quadrats que tindrà, igual que la botiga belga, quatre salons i nou emprovadors.
A Roma, l’empresa, que va rellevar al setembre el seu conseller delegat, Manuel Ehrensperger, ha escollit un local emblemàtic, l’antiga seu del diari Il Messaggero, i una de les cantonades “amb més visibilitat i trànsit” de la capital italiana, segons l’empresa. La botiga tindrà 40 metres de façana i 600 metres quadrats repartits en cinc salons i també nou emprovadors. Però la companyia no es queda només a Europa. També ha obert la seva segona botiga a Colòmbia, a Barranquilla, tot i que en aquest cas es tracta d’una botiga més petita, de només 118 metres quadrats.
Pel que fa a l’expansió a Espanya, l’empresa també va anunciar l’obertura de noves flagship stores a Toledo, Múrcia i Santa Cruz de Tenerife, que, en aquest cas sí, responen a la nova estratègia de les botigues més cèntriques i més grans.