Societat 25/01/2023

El traçat del tramvia de Palma es mantindrà, malgrat les 61 al·legacions

El Govern incorporarà un 45% de les propostes rebudes, com les que cerquen millorar la convivència amb el carril bici o les zones verdes dels voltants

1 min
Tramvia de Palma.

Palma"El traçat que s'ha plantejat per al tramvia de Palma és el que millor funciona i entenem que s'ha de mantenir", ha defensat aquest dimecres el director general de Mobilitat i Transport Terrestre, Jaume Mateu, malgrat que el projecte hagi rebut 61 al·legacions. Així n'ha informat aquest matí en una roda de premsa, juntament amb el regidor de Mobilitat de Palma, Francesc Dalmau, un mes després que el període d'exposició pública hagi acabat.

No obstant això, Mateu ja ha avançat que el Govern incorporarà totalment o parcialment prop d'un 45% de les al·legacions rebudes, la majoria relacionades amb l'entorn i no amb el projecte del tramvia en si mateix. D'aquesta manera, es mostren oberts a incorporar les aportacions relacionades amb el carril bici de les Avingudes o a millorar les zones verdes de la ciutat en tot el corredor. Així mateix, preveuen vincular tota la proposta a la resta de mitjans de transport públic i mobilitat, com ara vies ciclistes, aparcaments de bicicletes o l'EMT.

Aquestes propostes provenen de diverses entitats ciutadanes, col·legis professionals, associacions de veïns, institucions i entitats patrimonials i ecologistes. Ara, els tècnics de la Direcció General de Mobilitat i Transport Terrestre del Govern, amb la col·laboració de l'Ajuntament de Palma, hauran d'analitzar les propostes.

Cal recordar que el cost aproximat del primer tram del tramvia és de 185 milions d'euros, cost que el Ministeri es compromet a finançar gradualment. Per a aquest 2023, els pressupostos generals de l'Estat inclouen una primera partida de 20 milions d'euros com a primera anualitat, que permetrà licitar les obres del primer tram, amb un recorregut amb 16 parades que anirà des de la plaça d'Espanya fins a l'aeroport.

stats