Societat 30/08/2019

L'actriu Clara Ingold ens explica la setmana que li espera

Alba Tarragó
Sempre escric al matí, mentre em prenc el cafè

PalmaDilluns me’n vaig de viatge a Barcelona. Allà hem llogat un cotxe i farem una ruta de carretera per Catalunya. La nostra destinació és Vilafant, així que anirem per la zona de la Garrotxa i per Figueres. Farem bastant l’idiota, perquè vaig amb dos idiotes. Gravarem molts vídeos i potser els pujarem a l’Instagram. Conduiré jo i segurament posarem la banda sonora de Rocketman a tot volum.

Volem visitar una amiga i farem un bot a alguna platja de la zona. M’han dit que la part que va de camí cap a França està molt bé. Aquesta és la primera vegada que vaig per allà. De tornada, passarem pel poble de Miquel Àngel Llonovoy i també l’anirem a veure.

Amb aquest viatge improvisat acabaré les vacances. Abans he estat a Portugal, on he fet una residència artística. Per quan tornem de Catalunya, dia 5 de setembre, tenc dues tasques molt clares. Una és donar un cop de mà a Miquel i Edy, de Rata Corner, que estan ultimant el local nou i m’han dit que seré l’encarregada de la serra de calar. Hi han de construir un escenari, així que hauré de tallar fustes. M’agrada fer aquestes coses, em surt bé arreglar, preferesc fer-ho jo abans que telefonar un tècnic.

A banda d’això, a partir de dia 5 també m’he proposat posar-me de debò amb el projecte en què treball i que vull estrenar al març. Al setembre en començaré el guió, tot i que tenc molta feina feta. Vull mesclar música i acting, les meves dues grans històries. Tindrà més forma de concert i la idea és que sigui una peça d’uns 45 minuts. Això de fer vídeos d’un minut no et permet ampliar idees que donen més de si. L’humor hi serà present, malgrat que no sigui stand up comedy. Aquesta vegada no em vull limitar.

Fa temps que vull fer aquest projecte. Sempre estic fent feina per a qualsevol. Fins fa poc he estat treballant molt amb Loosers, l’obra que vàrem estrenar al maig, que faig amb Rodo Gener i està dirigida per Marga López. A més a més, he estat rodant per algunes ficcions d’IB3 i he continuat amb projectes a mitges amb el meu germà. A l’octubre tenc pensat anar cap a Barcelona, perquè ens han donat una residència a la Nau Ivanow.

Dintre la rutina diària, una cosa que sempre faig és escriure al matí, mentre em prenc el cafè. En tenc l’obligació, és com escriptura mecànica, sense la finalitat que surti res concret, és com un escalfament. Als matins també m’agrada llegir, som més receptiva. Ara estic amb Los asquerosos, de Santiago Lorenzo. Em fa ganes d’anar-me’n al camp. De fet, no crec que tardi gaire a fer-ho. Ja he estat mirant preus de cases en pobles perduts de Galícia per no haver de tornar a passar un estiu a Mallorca. Intent no cremar-me gaire, però com que visc al centre de Palma, ara hi ha quatre obres simultànies al voltant de casa meva perquè hi estan fent edificis de luxe.