Societat 12/02/2020

El director general de Consum: "La Lliga de futbol està majoritàriament patrocinada per apostes esportives"

Miquel Pinyal afirma que als joves els crea confusió la relació entre l'esport i el joc online

Maria Fuster
2 min
Imatge del segon gol. / EFE

PalmaL'Observatori del Joc Online, del qual formen part la UIB, la Direcció de Salut Pública, Projecte Home, Juguesca, la Direcció General d'Innovació i la Fundació Bit, ha comprovat que "la Lliga de futbol està majoritàriament patrocinada per apostes esportives" i que "tots els equips de Primera Divisió estan relacionats amb jocs online o jocs d'atzar". Així ho assegura Miquel Pinyal, director general de Comerç, amb competències en matèria de joc i apostes.

Pinyal ha mostrat preocupació per com afecta la presència del joc online la població juvenil. "Ara estam confonent molt els joves en relació amb el que és l'esport amb el joc online", afirma.

Aquest observatori, que s'encarrega de conèixer la relació entre l'esport i les apostes esportives online i presencials, ha presentat el resultat d'un estudi que mostra la relació directa entre l'equip de futbol de la Primera Divisió de la Lliga amb les cases d'apostes, com mostra aquesta gràfica.

Patrocinadors dels equips de fútbol de la Lliga

Pinyal ha explicat que "no es tracta d'un estudi científic en què s'hagin hagut de fer recerques mitjançant contractes o qüestions legals, sinó que s'ha fet visitant el web de cada club esportiu". Ha constatat també que la presència de les cases d'apostes no es fa evident només en el negoci de les camisetes, sinó també en altres suports publicitaris.

La finalitat d'aquest observatori és posar damunt la taula tota la informació i veure'n la incidència per poder fer feina en prevenció, segons ha comentat el director general de Comerç, qui assegura que també es preveu aconseguir "amb els clubs i el món de l'esport en general un compromís que ens ajudi a tots a fer una diferència, clara sobretot per als més joves, entre l'esport i les apostes esportives". Una de les propostes que ha d'estudiar l'observatori consisteix que la publicitat del joc online s'equipari amb la publicitat del tabac i l'alcohol.

Pinyal reconeix que la normativa autonòmica és "molt limitada" i també remarca que "els equips de futbol són reticents a regular la presència del joc online, ja que hi ha doblers en joc, no només a les lligues sinó també als mitjans de comunicació vinculats a la retransmissió de partits que tenen a veure amb les cases d'apostes esportives".

Entre les primeres iniciatives de la institució, destaca la reunió amb la Federació del Futbol Balear, per veure quines "mesures podem prendre".

stats