El Govern informa que hi ha 49 grups en quarantena per covid-19 a les escoles de les Illes

Davalla tant el nombre d'alumnes contagiats aquesta setmana, amb 81 de nous, com de professors, amb 4, en comparació amb dilluns passat

La portaveu del Govern balear, Pilar Costa, ha informat aquest dilluns que hi ha 49 grups en quarantena al conjunt de les escoles de les Illes. D'aquests, 31 han passat a quarantena els darrers set dies, xifra que suposa un descens, atès que la setmana passada va ser de 34. Concretament, 19 corresponen a Mallorca, dos a Menorca, nou a Eivissa i un a Formentera. Aquests 49 grups representen un 0,7% del total de les Balears.

D'aquesta manera, hi ha 159 alumnes en quarantena, és a dir, un 0,09% dels que s'han incorporat. D'aquests, 113 són de Mallorca, 2 de Menorca, 40 d'Eivissa i 4 de Formentera. Segons Pilar Costa, a hores d'ara ja s'han incorporat tots els estudiants de les Balears al curs escolar, és a dir, un total de 170.369.

Salut detecta 59 casos nous de coronavirus i quatre morts més a les Balears

Per altra banda, els darrers set dies s'han detectat quatre positius més –dos a Mallorca i dos a Eivissa– entre els docents de l'Arxipèlag, "la qual cosa representa un 0,02% del total", ha apuntat Costa. Pel que fa a l'alumnat, s'han notificat 81 positius aquesta setmana –56 a Mallorca, 2 a Menorca, 20 a Eivissa i 3 a Formentera–, dada que es tradueix en un 0,05% del conjunt. Tant el nombre de professors com el d'estudiants ha experimentat una davallada, atès que la setmana passada es varen notificar 9 i 123 casos, respectivament.

La portaveu de l'Executiu autonòmic ha informat que la proporció d'estudis de contacte que donen negatiu torna a ser aquesta setmana de més d'un 80%, xifra que revela un lleuger augment respecte de la setmana anterior. Així mateix, ha comunicat que la setmana passada es varen cribrar 341 alumnes i 30 professors d'un total de 14 centres. D'aquests, només dues proves han donat positiu i 125, negatiu. La resta estan pendents dels resultats.

EDICIÓ PAPER 24/10/2020

Consultar aquesta edició en PDF